Bytte af KBU nummer/forløb

Er det stadigvæk muligt, ligesom i de gode gamle turnus dage?

Er der nogen der har erfaringer med det, og hvordan foregår det rent praktisk? Jeg tænker her på det ansættelses tekniske i forhold til hospitalerne og SST, ikke på at finde en med et bedre nummer.

I må også gerne skrive hvis i har nogle “bekendte” der har erfaringer med det :wink:

Jeg byttede nummer med min studiemakker.

Der var ingen problemer da vi begge var interesseret i et forløb indenfor samme region. Vi fik af vide at skulle vi have byttet mellem et forløb mellem eks. hovedstaden og et i Esbjerg, så var det nok ikke blevet accepteret da der er penge mellem regionerne?! Det ville i hvert tilfælde være svært at få igennem!

Vi byttede således uproblematisk i region midtjylland og skulle blot skrive under på at såfremt den ene ikke fuldførte sit KBU-forløb så skulle den med det oprindelige nummer tage sin resterende del af KBU på det pågældende sted.

Vi skulle endvidere skrive et motiveret brev for bytning.

Min læsemakker blev anmeldt for at have “solgt” sit nummer væk.

Udover 10 dagbøder á 500 kroner så fik hun en billet på 32500 kr fra told og skat for at “glemme” at betale skat af sit udbytte. Det var for 6 år siden.
Der er altid folk som et utilfredse, men der er også folk som er misundelige på andre.
:cry:

Det synes jeg faktisk også er passende!
Specielt når man hører hvor store beløb folk nogen gange betaler :?

Der findes ikke mange mænd som min læsemakker der gav sit nummer bort fordi det betød uendeligt meget for mig hvor jeg kom hen og han dybest set var ligeglad!
Det positive for ham er at jeg ALTID vil stå i gæld til ham :roll:

Tak for svarene.

@Norah : hvor længe er det siden at i byttede? Byttede i før eller efter valg af forløb, og hvem skrev i til?

Vi byttede til start august 09.
Vi havde på forhånd viden om at vi ville bytte nummer så vi valgte for hinanden.

Vi kontaktede herefter ansvarlig for den lægelige videreudannelse i regionen med en motiverende ansøgning. Det er udelukket dem og ikke det sted hvor KBU’en foregår som kan give tilladelse til byttet!