Bytte studieplads, søge overflytning 🕵️‍♀️

Kære alle,

Af tungtvejende, private årsager er jeg nødsaget til at flytte til København, så jeg vil for alt i verden høre, om der er nogen, der er interesseret i at bytte studieplads med mig. Jeg vil selv gerne finde en studieplads på KU (vinterstart 2023), og jeg kan tilbyde en lækker studieplads på AAU.

Jeg søger altså nogen, som:

  • Søger at bytte studieplads fra KU til AAU
  • Søger at bytte studieplads bare generelt
  • Søger om overflytning (til et andet universitet end deres pågældende)
  • Har haft erfaring eller kender nogen, som har byttet studieplads fra det ene universitet til et andet.

Det er underordnet, om du netop har modtaget dit optagelsesbrev, eller om du er længere henne på studiet. Jeg tager imod alle henvendelser og råd med den største glæde, så tøv endelig ikke med at skrive til mig privat på min email emely @ redbarnetungdom . dk .

Kh.

Hej!

Det lyder rigtigt hårdt!

Man kan desværre ikke bytte internt.

Men du kan evt overveje at tage første år på AAU evt som fjetnstufie vor du kun er der minimun krævet. Og så søge sg overflytte efter første år.

Evt også søge gennem KOT til næste år, og så evt søgw merit?

Håper det bedste for dig :heart:

Tak for svar :blush:. Jeg har dog hørt andet vis - og så er det vel også et forsøg værd, hvis det kan betyde, at man kan få lov til at studere i sin drømmeby, blive med vennerne, hos familien, fortsætte sin sygdomsbehandling, eller hvilke andre personlige årsager man måtte have for at ville studere et specifikt sted.

Det et heller ikke for at være bedrevidende :slightly_smiling_face:
Har du hørt “fra andre” eller fra KU direkte?
For jeg kontaktede KU med personlige årsager ift om jeg måtte bytte, og jeg havde en der gerne ville. Og lægeerklæring.
Men vi fik ikke lov.

Men det er selvfølglig også i sommer 21 så er kan være ændret noget.

1 Synes om

Hej Emse. Det er heller ikke for at tage håbet fra dig men det er nærmest umuligt at flytte under bacheloren. Der står godt nok på hjemmesiderne at det godt kan lade sig gør hvis man består det der svare til første studieår, men det sker bare aldrig fordi der aldrig er frie pladser på studiet.
Chancen er størst i overgangen mellem bachelor og kandidat. Der skal du søge. Hvis KU tilbyder en optagelsesprøve om meget få pladser de fleste gange. Konkurrencen er defor høj. Men det er ikke umuligt da nogle formår at komme igennem denne.
Eventuelt kunne du søge på ny på KU eller eventuelt på sdu og pendle fra København til SDU. Det er der rigtigt mange der har gjort inkl. mig.
Held og lykke.

1 Synes om