Bytte vinterstart med sommerstart (au)

Hejsa
Jeg har været så heldig at få en plads på medicinstudiet i Aarhus med vinterstart. Jeg har dog allerede haft 2 skønne sabbatår, og vil egentlig gerne i gang med studiet hurtigst muligt. Hvis der er nogen der har fået en plads med sommerstart, som kunne have lyst til at bytte, vil jeg rigtig gerne høre fra dig :smiling_face_with_three_hearts:

1 Synes om

Man kan ikke bytte, det er bare sådan reglerne er. Velkommen til det fedeste studie dog :wink:

2 Synes om

Mange tak! :smiling_face_with_three_hearts: så må jeg bare væbne mig med tålmodighed :smiling_face_with_tear:

1 Synes om

har du pb eller noget jeg kan skrive til?

1 Synes om

Har sendt dig en besked :relaxed:

Hej, jeg står lige præcis i lignende situation som amal1234. Vil jeg også kunne skrive? :slight_smile:

1 Synes om

Hej, jeg står også i samme situation. Nogle der kan opdatere, om det var muligt at bytte? Jeg har nemlig fået indtrykket af, at det ikke var muligt længere://

1 Synes om

Kender én, der ringede til AU og spurgte. Helt ekstraordinært fik hun faktisk lov til at bytte til sommerstart, fordi der tilfældigvis ganske kort inden lige var én, der ringede ind og var sprunget fra… Men tror virkelig VIRKELIG hun var ekstremt heldig:)

1 Synes om

Tja, det kan godt være. Jeg har også prøvet at ringe til AU gennem alle mulige forskellige afdelinger, og har fået afslag hver gang:///
Men så må vinterstart bare vise sig at være en “blessing in disguise”

Det burde være muligt for dig at skrive en dispensationsansøgning for at blive rykket til sommerstart. Det gjorde jeg (og mange andre fra mit semester) da jeg startede i 2018.

Hej - jeg prøvede at spørge ind til dispensationsansøgningen i alle afdelinger, da jeg havde læst på medicins Facebook-gruppe at det havde været muligt tidligere hen. Dog sagde de, at de havde afskaffet det. Så desværre.