Chance for at læse medicin

Hej alle

Jeg er en fyr på 21 som snart færdiguddannet som sygeplejerske(færdig til feb 11). Men jeg er så meget mere betaget af Medicinstudiet og kunne virkelig godt tænke mig at læse videre til læge…
Problemet er bare, mit snit er ikk højt nok til at komme ind via kvote 1. Men det jeg håbede jeg kunne bruge til at komme ind på kvote 2 var:

Selvfølgelig - folkeskolen og HTX
Derudover:
Sygeplejestudiet (altså gøre den færdig og bruge det)
erhvervserfaring - timelønnet på et plejehjem i 3 år - nu
erhvervserfaring - timelønnet ansat som vikar på ungdoms psykiatrisk - nyansat
erhverserfaring - tilknytningsvikar på Hillerød, Frederikssund og Helsingør hospital - alle afdelinger, ½ år - nu
Praktik - Mave/tarm kirurgisk - HIllerød, Urologisk - Frederikssund, Genoptræningscenteret Kirsebærbakken - Hillerød, Hjertemedicinsk - Hillerød, Ungdomspsykiatrisk - Hillerød, Sundhedsplejerske - Hillerød.

  • Alle adgangsgivende fag

Mine karaktere er væsentligt gode på sygeplejestudiet, ikke mindre end 7 på den nye skala.

Nogen herinde med noget erfaring i hvordan jeg kan komme ind? Udover at skrive en knaldgod ansøgning og håbe på at man er en af de heldige.
Eller en som bare har et godt råd til mig?

Vh.
Drazen

Du kan da prøve at skrive en god ansøgning til Københavns Universitet, det er nemlig kun dem, der tager i mod motiverede ansøgninger. SDU inviterer dig til en Multiple Choice Test og eventuelt interview, mens AU kigger på dine karakterer fra de relevante fag.

Du har rigtig gode forudsætninger for at komme ind på kvote 2 - du skal bare skrive en knaldgod ansøgning til næste år. Jeg kan kun anbefale at du i hvert fald bruger en måned på den. Indtil ca. februar synes jeg du skal nyde livet :slight_smile:

KU ser generelt meget positivt på sygeplejesker der ønsker at læse medicin. Kender selv nogle stykker der er kommet ind via. kvote 2 på netop det grundlag. Dem jeg kender havde dog arbejdet en del år som sygeplejesker, men med en god ansøgning tror jeg bestemt du har en chanche :doc:

Umiddelbart ville jeg tro, påtrods af dit imponerende CV, at du har bedre chancer for kvote 2 optagelse på SDU, igennem optagelsesprøverne, de har trods alt et optag på 150 via kvote 2, jeg har søgt på tallene for københavn og kunne ikke finde dem umiddelbart, men ved at det er langt færre pladser de optager via kvote 2. Ligegyldigt hvilken vej du vælger vil det selvfølgeligt være lidt svært.

Men du virker afklaret, og i såfald kan jeg kun anbefale at søge ind på alle de steder du kan.