Chancen for at komme ind på KU eller AAU eller SDU

Hejsa,

Jeg ville bare spørge jer herinde, om ens chancer for at kunne komme ind på kvote 2 medicin er ret gode, hvis man har erhvervserfaring ved at arbejde ved hjemmeplejen og ved at være hjælpelære, på en skole for udviklingshæmmede børn, samt været frivillig hjælper ved røde kors ?
Ville det gøre mine chancer gode hvis jeg nu ville søge medicin Kvote 2 , og hvis jeg skrev en pokkers go ansøgning ? Mine karakter er lidt over middel.
Da jeg overvejer at søge medicin igen, men tvivler lidt, da Kemi er min store svage side, og er bange for jeg ikke ville klare studiet pga. kemi.

Mvh Nabi

Uden at have nogen erfaring med det, udover at have læst herinde, så tror jeg det bliver svært for dig på KU. Mit indryk er at det ofte er folk som allerede har en bachelor i fx idræt, som bliver optaget den vej. Der er selvfølgelig undtagelser så giv det chancen. Ellers vil jeg mene SDU er dit bedste bud.

Mht. kemien var/er det også min svage side. Det koster selvfølgelig lidt ekstra tid at sætte sig ind i det hele i starten, men synes ikke det skal holde dig tilbage.

Hmm… okay, jeg prøver aligevel.

Mht kemi, så tror jeg, jeg vil knokle mig ind i det, hvis jeg kommer ind. :slight_smile:

Tak, for svar.

Jeg er enig i at SDU i denne sammenhæng er dit bedste bud. Dels er procentdelen af optagne via Kvote2 større her (50%), og dels bliver der ikke kigget på hvad du har lavet førhen. Alle ansøgere kommer til MCQ-test hvorfra de bedste går videre, herefter til MMI (multiple mini interview) hvor du testes i alt fra din evne til samarbejde til din evne til at diskutere etiske problemstillinger. Jeg kender kun til KU og AUs kvote 2 regimer, og altså ikke Aalborgs, men det er alt andet lige sværere at komme ind dér uden snittet.

Angående kemi:

  • Hvis du har kemi B kan du prøve at tage B->A på studenterkursus for at fokusere på emnet før du starter
  • Jeg har hørt om flere medicinstudier, hvor der er valgfri supplering i kemi.
  • Jeg kan kraftigt anbefale at se Khan Academy serien omkring kemi. Hvis dit Engelsk er OK er manden fantastisk til at forklare alt fra termodynamik til ligevægt til kvantekemi på et forståeligt sprog!
    http://www.khanacademy.org/#browse under Chemistry

[quote=“TreOmNatten” post=80517]Angående kemi:

  • Hvis du har kemi B kan du prøve at tage B->A på studenterkursus for at fokusere på emnet før du starter
  • Jeg har hørt om flere medicinstudier, hvor der er valgfri supplering i kemi.
  • Jeg kan kraftigt anbefale at se Khan Academy serien omkring kemi. Hvis dit Engelsk er OK er manden fantastisk til at forklare alt fra termodynamik til ligevægt til kvantekemi på et forståeligt sprog!
    http://www.khanacademy.org/#browse under Chemistry[/quote]

Khanacademy er noget af det bedste, jeg længe har set!!!

Låner lige topic:

Kan det overhovedet betale sig at søge ind i Aarhus/Aalborg med et snit, som er et godt stykke under de 10,3? (Kvote 2)

Jeg har desværre kun 8,45 grundet nogle hæslige Dansk karakterer og nogle middelmådige Engelsk karakterer, men mine engelsk karakterer er der imod på A-niveau, så ved ikke om man kan få en form for “goodwill”/dispensation for at man har en smule dårligere gennemsnit i det, men derimod på et højere niveau?

Jeg overvejer stærkt at læse Dansk i sommerferien, alene med det formål at forbedre mit gennemsnit i det, men selv hvis jeg scorer 10/10 som jeg regner med at kunne hive hjem, vil mit gennemsnit kun være 9,55 - er det ALT for lavt til at give det en chance?

[quote=“MikeML91” post=80649]Låner lige topic:

Kan det overhovedet betale sig at søge ind i Aarhus/Aalborg med et snit, som er et godt stykke under de 10,3? (Kvote 2)

Jeg har desværre kun 8,45 grundet nogle hæslige Dansk karakterer og nogle middelmådige Engelsk karakterer, men mine engelsk karakterer er der imod på A-niveau, så ved ikke om man kan få en form for “goodwill”/dispensation for at man har en smule dårligere gennemsnit i det, men derimod på et højere niveau?

Jeg overvejer stærkt at læse Dansk i sommerferien, alene med det formål at forbedre mit gennemsnit i det, men selv hvis jeg scorer 10/10 som jeg regner med at kunne hive hjem, vil mit gennemsnit kun være 9,55 - er det ALT for lavt til at give det en chance?[/quote]

Hej,
Jeg fik at vide, at hvis du vil søge ind i kvote 2, så skal du være færdig med alt supplering inden d. 31 Juni.

Mvh. Simon

Med et turbokursus i Juni ville det jo også være muligt.

Så vidt jeg ved er det stadig umuligt at forbedre dit snit så snart sidste karakter fra gymnasiet (ect) ligger på plads?

AU og AAU kvote 2 er baseret på gennemsnittet af relevante fag, ikke den adgangsgivende eksamen.