Corona og selvstudie

Hej

Jeg startede på medicin på SDU i februar. Jeg synes at læsningen og studiet gik fint nok. Holdundervisningerne og forelæsningerne holdte mig igang.

På grund af Corona er alt undervisning dog aflyst. Jeg har fundet ud af, at jeg har svært ved at tage mig sammen/komme igang med læsning herhjemme. Da jeg kun lige er startet, har jeg ikke nået at finde nogle gode studieteknikker. Derudover har vi ikke fået særlig meget info omkring eksamen og hvad der skal ske, og jeg synes derfor også det er svært at planlægge læsningen herhjemme. Jeg vil derfor høre til, om andre har det på samme måde, og om nogen har nogle tips til at komme igang.

Tak på forhånd!

Helt enig! Synes det er meget uoverskueligt og svært at vide, hvad man skal gå i gang med, når man intet information har fået.
Lige nu er jeg i gang med at catche up i Genesers, da jeg er lidt bagud.

Ellers skal vi have læst to artikler til vores sidste (virtuelle) forelæsning mandag. Det kunne du måske gøre?

Tror min plan udover det bliver, at lave gamle eksamenssæt og de opgaver, vi skulle have lavet til fys holdtimerne. Samt måske bare at læse alle slides fra histologi-holdtimerne og så supplere på mikro-SDU.

Men jeg håber snart vi hører noget om eksamen. Jeg er ret bekymret for, om dette kommer til at forlænge uddannelsen, hvis eksamen bliver skubbet så meget, at det går udover B2.

God læselyst

Vh en anden modul 1’er

2 Synes om

Det er en god plan du har Tammi. Følg den.
Gamle eksamenssæt er gode at øve inden eksamen. Så får man en idé om hvordan spørgsmålene stilles og også hvilket detaljeniveau der kræves.
Jeg brugte ikke ret meget tid på mikro-SDU før i dagene mellem skriftlig og spot (går ud fra at I også lige har et par dage der). Det synes jeg var nok til at se præparaterne grundigt igennem.
Mht. til at få taget sig sammen @A.Stud.Med så prøv om du kan skemalægge din dag. Og vær realistisk. Fx at du står op kl. 8 og starter med at læse kl. 9 og så kl. 11 tager du 15 min pause og læser efterfølgende til. 13.00. Derefter frokostpause og så starter du op igen kl. 14 og læser til 16. Det kunne være en model og så kan man skalerer op eller ned hvis der er behov for det. Du kan bruge det hvis du har lyst.

Ved I egentlig hvad I skal mht. Akut Beredskab?

Dbh.
KmK

2 Synes om

Tak :slight_smile: vores holdtimer (histologi og fys) bliver lagt ud som video, og jeg synes faktisk, at der fungerer ok. Selvom det selvfølgelig ikke er ideelt, når man ikke kan kigge i mikroskop.
Men jeg tror, at jeg vil tage imod dit råd, og vente lidt med at bruge mikro-SDU.
Vi skulle have været oppe til akut beredskab den 1.-2. april, men vi har fået at vide, at vi skal have en erstatningstime på et tidspunkt, så eksamen bliver nok flyttet.
Jeg er dog bekymret for, at vi ikke får lov at gå i skole igen efter de her 14 dage, og at perioden bliver forlænget til efter påske :roll_eyes:

hej @Tammi tammi, har du stadig videoer fra b5 som du vil dele? :slight_smile: