Danmarks rygeforening - Dary!

Faldt ved et tilfælde over dette site.

Aldrig har jeg oplevet et så tåbeligt site. En ting er, at man mener, at anti-rygningen har taget overhånd, men en anden ting er at sprede decideret fejlinformation, f.eks., at rygning ikke kan give lungekræft.

Vidensniveauet afspejler nærmest et niveau fra 30’erne - dybt grotesk!

Men tag en kigger - der er både skægt og rystende på samme tid!

http://www.dary.dk

[color=blue]edit af frold: overskriften ændret til lille Fyfy!![/color]

Ha ha, det er fandme stjerne god underholdning. Idiotiet længe leve :smiley:
Han har så mange fede argumenter, at man tror det er løgn.

Jeg kan rigtigt god lide hvordan han mener at en dom ved en skotsk domstol, der frikender tobak, som værende årsag til sagsøgers mands død, er det samme som at bevise at rygning ikke forsager lungekræft. Det er sgu’ holdning. Eller fri fortolkning om man vil.

Hehe, jeg kan slet ikke lade være med, at sidde og smile lige nu - den side ryger lige ind under foretrukne…

he he fantastisk site :smiley: !! fx hr Roeg’s endeløse “der er penge i lortet” teorier - her er en af dem: Så er der Kost- og Ernæringsforbundet. De har også jern i rygerforbudshelvedet. Det er nemlig sådan at rygning af tobak fortrænger sult. Så jo færre mennesker der ryger, jo flere overvægtige bliver der. Og det er godt for dem der laver ‘rådgivning’ om ‘kost’. Det er jo netop Kost- og Ernæringsrådet. De lever af overvægt, så de skal bruge noget overvægt. Der er penge i lortet. Derfor vil de have et rygerforbud. Det gælder også Formidlerne, som ‘rådgiver’ om ‘kost’ og ‘sundhed’. :lol: :lol: Og så selvfølgelig teorien om at astmaallergiforbundet vil have forbudt rygning fordi rygning jo helbreder astma :lol:

Fantastisk demagogik at påstå, at forskningen i rygningens skadelige virkninger er udsprunget af naziforskning. Man får nærmest associationer til svært bevæbnede rednecks i USA’s sydstater, der krammer deres våben og skriger “'em Goddamned communist-nazis ain’t gonna take our guns/cigarettes away from us”

Ja, i gamle dage hed det “Henry” Hensynsfulde Rygere, i spidsen stod læge Tage Voss (som modtog støtte fra tobaksindustrien). Mon ikke pulmicort eller seretide kunne overtales til at købe et par bannere på dary.dk - de har jo fælles interesser :mrgreen:

“Overalt hvor der er meget lungekræft, er der også meget lever cirrose forårsaget af alkohol. Jeg har regnet på disse forekomster, og konstateret at der er et fast forhold mellem mortalitet som følge af lungekræft og lever cirrose forårsaget af alkoholisme. Dette er en meget stærk indikator for at alkohol kan være årsag til lungekræft.”

Tja… Man kan jo ikke argumentere mod den slags klare videnskabelige udsagn :lol:

[i]" Det er løgn når det påstås at nikotin er vanedannende på linje med morfin.

”Det skal dog straks siges, at virkelige Abstinenssymptomer, som man kender det fra Alkoholismen eller Morfinismen træffer man overhovedet ikke ved Afvænning fra Tobaksbrug, selv om det har været meget stort.” (min fremhævning)

Fra bogen Stimulanser, side 122-123, Professor Dr. Med. Knud O. Møller, m. fl., København, 1945."[/i]

Min understregning. Skal man sige mere??? Gad vide hvordan han egentlig har faaet fat paa den bog? :shock:

“Der har været stille blandt ryger racisterne i et stykke tid. Men det kunne se ud som om de er ved at vågne op af tornerosesøvnen.”

Det er jo bare en helt hysterisk morsom side :up: . Her har jeg fundet kilden til et par ugers god underholdning - som da jeg faldt over “The Flat Earth Society”!!! :mrgreen:

Ja, det er skide god underholdning! :smiley:

Det sætter virkelig det daglige pensum til tælling, og man får da reflekteret stoffet!

Eller noget…

<ændret: har tilføjet min e-mail, som jeg sendte til bestyrelsen for DARYL>

Jeg kom til at skrive til formanden, og kommenteret deres kilder, og udtrykke mit håb om at de måske kom på bedre tanker.

Her er mailen:

Her er formandens svar:

[quote]
Kære Svend,

Tak fordi du har taget dig tid til at undersøge vores website. Først vil jeg kommentere følgende:

“Det er sørgeligt, men I kommer nok på andre tanker når I indlægges med KOL og ikke kan få luft.”

Det udtrykker meget præcist den form for foragt der er så typisk for ‘den hvide race’ i sin omgang med sine medmennesker. Den udtrykker en helt fundamental mangel på respekt for menneskets naturlige trang til at tage en chance for at opnå en gevinst. Du har allerede forberedt dig på at fornedre de eventuelle tabere i lotteriet som du måtte møde i dit virke fremover. Det er en skrigende mangel på empati du udviser.

Skulle du få den ære det er at møde en tobaksbruger, der på grund af rygning har accellereret eller forværret en tendens til lungeemfysem, vil et par forstående ord samt et forslag om at prøve snus i stedet for at ryge tobak nok være den mest menneskelige og effektive fremgangsmåde.

Med hensyn til at være ‘rystet over den mængde af misinformation’ der findes om tobaksbrugere, så må jeg sige at jeg genkender denne reaktion. Jeg er selv rystet over den mængde misinformation der udspyes i den fundamentalistiske sags tjeneste det er at ‘eliminere’ tobak. Jeg er bestyrtet over at opdage det statistiske makværk der under betegnelsen epidemiologi foregiver at være videnskab. Det er i øvrigt ikke kun indenfor tobaksområdet man finder den slags makværk.

Du henviser til brug af ‘forældede’ kilder. Den eneste kilde jeg kan komme i tanke om vi har brugt af ældre dato, er en henvisning til K. O. Møllers “Stimulanser” fra 1945, hvor vi påpeger at tobak ikke er vanedannende. Vanedannelsesbegrebet er efterhånden så udvandet, at en herskende elite af hvidkitlede facister bruger det efter forgodtbefindende imod alt hvad den ikke bifalder. Jeg anerkender at opium og alkohol er vanedannende, men ikke tobak, kaffe, sukker osv.

Du nævner KOL. Jeg er selv af den opfattelse af rygning af tobak kan forårsage eller accellerere udviklingen af kronisk bronkitis og lungeemfysem. Men indtil videre er det den eneste væsentlige kategori af sygdomme, som jeg mener rygning af tobak kan forårsage.

Jeg takker for din reaktion, og ønsker dig held og lykke i dit fremtidige virke som mediciner. Skulle du komme for skade at møde mennesker i dit virke, vil jeg anbefale at du arbejder med at forbedre din empati. Der ser ud til at være noget at arbejde med.

Med venlig hilsen

Søren Højbjerg
(formand)[/quote]

FOR SATAN!!! HOLD KÆFT EN SPADE!!! DET ER JO REN IDIOTI!!!

Det bør sgu næsten i medierne!

Det er jo helt grotesk, at man kan være så afstumpet. Det værste er, at det er en forening, der er i vækst!!

Det er sgu for meget!!!

Hey Gundestrup, kan du ikke poste din mail, du sendte til spaden!?

Ja de er godt nok god underholdning. Tænk på hvor sjove de måtte være at få som patienter…

OMG - ja, ja - jeg orker ikke at hidse mig op.

Et faktum er heldigvis at rygeforbud udvides og sikkert med tiden bliver mere og mere. Det seneste er jo at flere lokalbaner vil forbyde det - jeg ser heldigvis en tendens der forhåbentlig er kommet for at blive.

Ovenstående forening har jeg kun et ord for - ynkelig. Synd de ikke selv kan se hvor ynkelige de er at høre på…

Jeg kan kun opfordre hr. Søren Højbjerg til at ryge så meget som muligt tobak - og helst så hurtigt som muligt. Det ville være i almenvældets tarv, hvis den mands lungefunktion og kardiovaskulære kapacitet blev maksimalt tobakspint :wallb:

hehe :bash: :bash: jeg nægter at tro de mener det seriøst. det er da for langt ude. :shock:

jeg har tilføjet min oprindelige mail, i min tidl. post, så min mail og formandens svar er i samme post.

Min mail var og er måske lidt kold/hård, men det løber mig koldt ned af ryggen, når DARY er med til at sprede en så stor mængde misinformation, som måske vanskeliggøre en ordenlig kommunikation med rygere (med/uden KOL) om afvending/overgang til nikotin plaster.

Det er skræmmende at DARY ser os læger/kommende læger som en gang hvid kittled facister.

Det er tydeligt at DARY ikke fatter at vi ikke har noget at vinde, og at vores eneste mål er atøge folks sundhed, og forlænge/bedre liv.

Det virker som om DARY mener at vi er ude efter dem, til vores egen vindings skyld, og at vi har en masse skjulte motiver, for at forfølge rygerer, i samme stil som jøder blev forfulgt under 2. verdenskrig.

Jeg er måløs.

mvh
svend

Ok, Gundestrup, din mail var maaske en tand for aggressiv. Han fabler defor loes omkring ‘manglen’ paa empati - men det er fandme ikke ham, der skal behandle rygerne, forklare dem hvorfor de nu resten af livet er bundet til iltflasken, troeste dem naar det hele gaar ned ad bakke, og en lungebetaendelse er ved at tage livet af dem.

Rygere ved sgu godt inderst inde at rygning er skadeligt, saa jeg ved ikke hvad det er for en soergelig gang fornaegtelse han har gang i.

Lad os faa det i medierne, saa svage sjaele vil holde sig langt vaek fra dary.dk. Bare retorikken paa siden er uhyggelig, og utrolig dum.

Bekraefter igen min tese: rygere er dumme :lol: