Den 28 Juli?

Hejsa…

Jeg undrede mig over, hvordan man vil få svaret den 28 Juli om endelig optagelse, når det kommer til at være en Lørdag ? :slight_smile:

Det plejer at være med posten, og den bliver nu også omdelt om lørdagen. Tror faktisk også at jeg fik besked en lørdag i sin tid.

Hej,

Hvad endte dit snit på? Ren nysgerrighed :smiley:

Jeg fik mit om lørdagen kan jeg huske(Var nemlig på mit lørdags arbejde…).

Det bliver spændende :smiley: Men ja, posten bliver jo også omdelt lørdag. Læste også et eller andet sted, at gennemsnittende vist bliver offentligtgjort fredag nat.

gennemsnittene*

Man kan rette sine egne indlæg. Der er ingen grund til at lave et ekstra indlæg for det. Klik på “Ændre” ved dit eget indlæg.

Det vidste jeg ikke. Sikke en modtagelse man får inde på studmed.dk i det hele taget. Tror bare jeg kun vil observere fra nu af.

For de som ikke kan vente kan jeg oplyse at svaret sidste år lå på nettet d. 28 kl 00.01. Så skal man jo ikke vente på posten, eller på at man kommer hjem fra et eller andet.

Jeg havde ansøgt digitalt på optagelse.dk, og kunne følge forløbet hele vejen igennem, eksempelvis hvad der var registeret om min ansøgning osv, og på hvilket fakultet min ansøgning lå. Havde søgt ind på molekylær biologi som 2. prioritet, og ville så tidligere end d. 28. juli kunne have set hvis jeg ikke kom ind på medicin, da min ansøgning så ville være gået videre. Tror det vil være dejligt hvis man har søgt både AU, KU og SDU.

Jeg tror desværre kun det er de som er med på den digitale bølge som kan finde deres svar på nettet.

Men held og lykke til jer alle - også hvis I skal vente på postbudet :slight_smile:

[quote=“Klærke”:vtqf0n4g]… og kunne følge forløbet hele vejen igennem, eksempelvis hvad der var registeret om min ansøgning osv, og på hvilket fakultet min ansøgning lå. Havde søgt ind på molekylær biologi som 2. prioritet, og ville så tidligere end d. 28. juli kunne have set hvis jeg ikke kom ind på medicin, da min ansøgning så ville være gået videre. Tror det vil være dejligt hvis man har søgt både AU, KU og SDU.
[/quote]

Kunne du se det på AU’s selvbetjening, eller inde på selve optagelse.dk? :blink1:

Så ser jeg nemlig frem til at få min kode/bekræftelse fra AU, så man kan følge lidt med i forløbet :slight_smile:

Jeg har lige fået brev fra AU idag med koder osv… I brevet står der, at det er muligt, at tjekke om man er kommet ind kl. 00:05 den 28 juli…

Jeg har også søgt på SDU, og der er det også muligt at tjekke, om man er kommet ind den 28 juli om natten… Her skal man også bare bruge de koder, som følger med i brevet…

Så hvis du ikke har fået brevet endnu Makilla, så kommer det nok snart… De skulle vist blive sendt ud i løbet af denne uge. Og vist også i løbet af næste uge…

:slight_smile: :slight_smile:

Jeg har stadig ikke modtaget noget fra AU, men jeg fik svar fra dem pr. mail i dag, hvor de også skriver, at bekræftelsen bliver sendt i løbet af næste uge.

Men står der, hvilket gennemsnit, de har registreret os under?

Det gjorde der nemlig ikke i brevet fra SDU, hvilket jeg synes er lidt irriterende, da jeg gerne vil være sikker på, at de har korrigeret mit snit i forbindelse med mit ekstra højniveaufag.

Så jeg skrev en mail til dem for at forhøre mig - og heldigvis for det!!
De har nemlig ikke ganget mit snit op med 1,03 som de skulle, så jeg har lige sendt en mail tilbage.
Irriterende at skulle vente hele weekenden på respons fra dem :expressionless:

Gennemsnittet står ikke i det brev, som du får fra AU. Men du får nogle koder med til selvbetjening på internettet, og der kan du se, hvilke oplysninger de har noteret på dig… Det er bl.a., hvilket snit du har fået, og hvilke fag du har haft.

Hvis der er noget, der er forkert, ringer man bare til dem, og så retter de det…

Hva så, hvis man har søgt kvote 2. Ansøgningen bliver jo sendt videre til kvote 1, men får jeg så også et brev igen fra Uni’erne?

Uden at vide det, så tror jeg, at du får et brev… Eller det kommer selvfølgelig an på, om du har fået nogle koder, da du søgte kvote 2… Det kan i så fald være, at de stadig virker, og du bare skal bruge dem…

Er der nogle af jer, der ved, hvor man kan se, hvilket fakultet ens ansøgning ligger på jf. Klærkes indlæg?
Jeg kan nemlig hverken finde dét, eller det sted, hvor der kommer til at stå, om man er optaget eller ej inde på selvbetjeningen :blink1:

Hvis jeg inde på SDUs hjemme kan se, at de har modtaget mit 2.prioritets ønske, og at jeg vil få svar d. 28… betyder det så, at jeg ikke bliver optaget på mit tidligere prioritet?

Hej,

Hvad er dit gennemsnit Cadi? Spørg af ren nysgerrighed :smiley:

Nej, jeg tror ikke, at det er ensbetydende med at du ikke er blevet optaget på din 1. prioritet!
Når man nu sender en særskilt ansøgning til hvert sted, tror jeg bare at det er en bekræftelse på at de har modtaget din ansøgning. Du kunne vel se at de havde modtaget din ansøgning allerede da du fik brevet med koden? Og i løbet af så kort tid (fra ansøgningsfristen til kvitteringsbrevet) tror jeg ikke at de har kunne nå at afvise dig på din 1. prioritet.

Jeg har både fået bekræftelse fra SDU og AU, og selvom SDU er min 1. prioritet, så går jeg ikke ud fra at jeg har fået bekræftelsen fra AU fordi jeg ikke er optaget på min 1. prioritet!