Det fine store udland

Mht. USMLE så har jeg været inde på https://secure2.ecfmg.org/emain.asp?app=iwa(ECFMG), det er vel der man skal søge om eksamnerne? Men hvordan foregår det så? Koster det noget?

Mvh. Christian.

[quote=“Almondy”:xm34k5cq]til buffysboy:

har nu brugt mange timer på at surfe rundt på nettet og lede efter info om hvilke skridt man skal tage, hvis man skal til USA på et tidspunkt for fx at arbejde i landet. Finder lidt af hvert om TOEFEL, USMLE, etc. men hvor skal man starte? overvejer at læse USMLE, så jeg tænkte lidt på hvornår man tidligst kan starte i forhold til de danske eksaminer - dvs om man skal vente til man er cand.med? etc etc - har mange spørgsmål…[/quote]

TOFLE is not needed for residency application anymore for the international graduates, however step1, 2 CK and CS is required. Note USMLE is for ECFMG certificate and not for green card.

As to where to start, you should start visiting http://www.usmle.org and read what the tests are accessing. Step1 is accessing basic sciences, step 2 is clinical knowledge and practical skills, and you should take those tests in accordance with when you are finishing these subjects. As a rule of thumb, take step1 after 6 semester, step2 after 11th or during the 12th.

The minimum total cost for the tests is around 35K kr excluding study materials, so it is going to be expensive, labor intensive and very time consuming. In addition, US residencies are extremely demanding, prepare to work hours unheard of in DK, up to 88 hours weekly for 5 - 7 years, however there are also some life-style friendly specialties such as FP and derm. So really, only start the process if you are willing to make an effort and want it hard enough.

Obecalp ; Jeg kan se, at du for nogle år siden påbegyndte USMLE. Jeg er nysgerrig for at høre, hvordan det er gået, og om du kan fortælle lidt om det / komme med nogle anbefalinger?

Buffysboy ; hvad med dig Buffysboy - er du kommet i gang med USMLE???

Jeg sidder nemlig selv nu og overvejer seriøst at påbegynde Step 1.

/Pernille