Dispensation for 3.gangsreglen

Er spritny her på forum - så hej:)

Nå, vil høre om nogen herinde har erfaring med at søge dispensation for 3.gangsreglen i forbindelse med at søge optagelse på medicin?

Det forholder sig sådan, at jeg af (primært) økonomiske grunde måtte droppe ud af min første videregående uddannelse og af samme årsager søgte ind på videregående uddannelse nummer 2 - hvor jeg befinder mig nu.
Jeg synes, at min nuværende uddannelse er ok, men den opfylder bare slet ikke min drøm om at kunne nørde helt vildt med et (naturvidenskabeligt) fag. Jeg læser pt. til folkeskolelærer og håbede naivt på, at valgte jeg bare naturvidenskabelige liniefag, så skulle det nok være nok. Men nej, fagene står i baggrunden pga. den store mængde pædagogik og didaktik, der skal lægges vægt på.(Naturligt nok)
Jag har altid haft en lille drøm om at læse enten medicin eller veterinærmedicin og har derfor planer om at søge ind på medicin (bliver det nok) i år 2011.

Men jeg er selvfølgelig lidt bekymret for, at det kan lade sig gøre for mig at få dispensation? Det kunne være rigtig fedt, hvis der sad folk herinde, som det var lykkedes at få dispensation.
Som supplement kan jeg nævne, at jeg har et snit på 10,3 og vil søge optagelse på AU og SDU.

-Mariann.

Hej Mariann!

Jeg ved det er et sent svar, men er ret interesseret i at vide, hvordan det gik med din dispensationsandøgning?

Jeg står nemlig selv i samme situation, og føler mildest talt det er uretfærdigt, da jeg stadig går på min uddannelse, som ligger meget tæt op ad medicin, har snittet og kan meritoverføre 2/3 af det, jeg har læst…

Hejsa,

Jamen, jeg læser medicin og søgte dispensation for 3. gangsreglen. Jeg søgte ind på medicin 2 gange og fik dispensation begge med den præcis den sammen ansøgning;) Derudover har jeg snakket med dem i sin tid om sandsynligheden for at blive godkendt…og der er mange der bliver godkendt;) Tror ikke du (i) skal være så bekymret!! Hvis i har skrevet en fornuftig ansøgning med god begrundelse (ikke fest og farver) og givet udtryk for jeres motivation for at fuldføre medicin, så skal du (i) nok få dispensation. Det er ikke der folk bliver bremset!:wink:

pøj pøj