Dispensation når man bliver afmeldt eksamen

Hej, jeg er lige blevet afmeldt eksamen i mikro 1 på 1. semester og ska nu søge dispensation for praktisk talt ikke at blive skrevet ud af medicinstudiet.

Dette studie er min drøm og min passion.

Jeg har pga. sygdom ikke være til 2 obligatoriske timer.

Nogle ideer til hvad en god dispensationstekst skal indeholde? :dry:

Lægeerklæring på din sygdom.

Ja men udover det tænker jeg på. :slight_smile:

Det er da dumt at blive afmelt pga. udeblivelse fra 2 obligatoriske timer. Du kan da tilbyde at tage dem i den førstkommende semester…

Ja, det tænker jeg også vil være bedst. Det er bare virkelig skræmmende at det har så store konsekvenser. men sådan er reglerne jo. Men har du prøvet at skrive sådan en dispensation før?
Går ud fra man skal skrive hvorfor man ikke var der (som lægen jo også skriver i lægeerklæringen) , og hvor meget man gerne vil fortsætte på studiet. :slight_smile:

Nej, det har jeg ikke, men ved at der er nogle på 6. sem. AU, der manglede nogle obligatoriske øvelser i Mikrobiologi/immunologi på 5. sem. De fik lov til at tage eksamen mod at de gik til øvelserne på 6. sem.
Så, mon ikke det kan lade sig gøre?

PS: tag hurtigst muligt snak med en studievejleder, de er virkelig dygtige og kan hjælpe dig videre.

Tak for hjælpen! jeg går faktisk også på AU, og ja de er gode at snakke med!. Takkkkkk :slight_smile: