Dissektionstur

Hejsa
Læste på http://www.imcc.dk, at der bliver arrangeret dissektionsture til Brno i juli/august måned. Godt så vidt, men kan nogen svare på, hvorfor det kun er studerende ved Aarhus Universitet eller Københavns Universitet som kan tilmelde sig? Troede at imcc henvendte sig til alle medicinstuderende uanset studiested? Endvidere tænkte jeg, hvis SDU selv arrangerer ture, har nogen da erfaringer hermed? Pris, tid, sted, kvalitet m.m.

Mvh. Køhn

Da vi var afsted sidste sommerferie, var der også arrangeret dissektionstur for SDU. Vi mødte dem faktisk i Prag. Hvis i har et Imcc kontor så gå op og tag en snak med dem.

aaarrh. altså os der var afsted sidste sommerferie - altså her i 2006 - var afsted på en combi-tur. dvs KU, AU og, SDU var alle samlet på én stor tur til Brno.

det fungerede rigtig godt.

og det kræver da vist bare at der er én eller flere der tager sig sammen og arrangerer den. hvis der ikke er nogen arrangør bliver der ingen tur.

så fat knoglen og ring til imcc og sig at du gerne vil stå i spidsen for en tur!

Situationen var i foråret sådan at der ikke var nok tilmeldte til at odense kunne arrangere deres egen tur - hvilket de plejer. Det viste sig så at situationen var den samme i københavn og århus. derfor blev de 3 universiteter slået sammen i en tur.

Det ville være en god ide at begynde at reklamere for turen tidligt.

nu ved jeg ikke lige hvordan den nye studieordning ser ud mht til anatomi, men hvis du har haft dine anatomi eksamener inden sommerferien skal der mere end normal interesse for dissektion til, før end det er det værd.

Jeg var også afsted her i sommers og det var en alletiders tur, men jeg tror ikke at motivationen havde været der hvis jeg allerede havde bestået 1.årsprøven. Men sig endelig til hvis du vil vide mere.

/Rune

Hej
Jeg har prøvet at kigge på http://www.dissektionstur.dk , men den ser ud til at mangle en opdatering omkring sommerens dissektionstur. Hvem har stået for turen i år? Og blev den overhovedet til noget?
Hvem skal man kontakte for at tale om næste års dissektionstur?

Der ligger da information vedrørende turen 08. Turen 09 er ikke planlagt endnu - men jeg kan da altid prøve at forhøre mig, da det er en SDU’er der står for den hjemmeside.

Turen 08 var jeg med på, og det var super godt! Jeg var lige blevet færdig med 1. semester på KU, og vidste derfor intet om anatomi. Men det var ingen hindring- bare man har et atlas med er det til at hitte ud af. Det er fedt at man får lov til at sidde og nørde lige så meget man gider.

Men på IMCC’s hjemmeside er der en mail adresse man kan maile med spørgsmål, prøv der. Sidste år var der dobbelt så mange tilmeldte som der var pladser til, så det skulle være underligt hvis turen ikke blev arrangeret igen…