@Niko:
…og det giver “fem”, ikke? Det gazzz 
On-topic:
Jeg er ganske enig i, at det ikke nytter noget at lade sin frustration gå ud over en sagesløs medstuderende pga. et, i mine øjne, media-hypet problem. Tænk selv, gå til egen organisation (fagforening, politisk parti etc.), og tag problemet op. Eller skriv et brev til Bertel Haarder.
At tilsvine en medstuderende er i mine øjne ekstremt illoyalt over for vores branche som helhed (for ikke at nævne det specifikke menneske). Det gælder vel begge veje: for “anti-svenskere” og for “anti-anti-svenskere”, om jeg så må sige, nemlig at man bør forstå følgende: det er et menneske, man taler til, ikke en politisk beslutning og/eller strategi. Hav respekt for mennesket. Har man ikke det, så har man i mine øjne ikke fattet en klap af medicinstudiets grundlæggende tanke: medmenneskelighed.
Off-topic:
Helt basalt, så synes jeg at det ville være en ide, at lære hvordan man bør skrive på et forum. Jeg påstår ikke, at jeg selv er mester, men jeg mener, at det ville være fornuftigt at læse sit indlæg igennem en enkelt gang (eller to) inden man poster. At stille sig selv spørgsmål som eks.: “Kan det jeg skriver totalt misforstås?” og “Bør jeg omformulere?”, er god net-etiquette.
Min begrundelse for at skrive som jeg gør er som følgende: Det ville være fedt om vi kunne undgå de mange indlæg fra folk, som misforstår et indlæg (jvf. dårligt formuleret og/eller struktureret første-indlæg), og som følge heraf poster et surt opstød hertil.
Hvis man brokker sig ustruktureret og fuld af harme, så bør man forstå at det kan afføde vrede, mudderkastninger etc. Kommunikationsforståelse er nøgleordet.
Med fare for selv at være en del af problemet, så vil sætningen “Tænk før du poster” vel passe meget godt hertil.
Med glimt i øjet:
…at score en svensker er vel heller ikke værst? - jeg har hørt de alle er blonde, og med store kasser
(gælder det også for dem af hankøn?)