Droppe ud uden overhoved at begynde

Hej Studmed

Jeg står i den situation, at jeg har godkendt en studieplads på AAU, men er kommer i tvivl, om hvorvidt det er for tidligt at starte. Jeg kan mærke, at jeg ikke er motiveret, og måske hellere vil have et sabbatår, og starte næste år først. Hvad er sanktionerne ved at droppe ud af sådan en uddannelse? Dertil vil jeg gerne spørge, om man kan forestille sig et scenarie, hvor man kan læse medicin et år på AAU, hvorefter man søger på KU og undgår dette år.

Hej Rashford. Hvis du ikke er motiveret, bliver det hård kost at holde gejsten oppe. Men så igen, måske bliver du grebet af studiet og tager første år og så snupper en orlov. Jeg kender ikke reglerne omkring et års orlov lige ved optagelse.

Hvis du dropper ud, må du starte forfra og søge igen når du er motiveret for det.
Der er få til ingen meritter at hente hverken den ene eller anden vej ved det skift du omtaler, studieordninger er ganske enkelt for forskellige.

2 Synes om

Hej Rashford.

Ærligt, så føler mig selv småsmadret efter gym eksaminerne - og jeg tror ikke at jeg er den eneste der har det sådan.

Jeg tror man vil få motivationen så snart man kommer igang og får mødt nogle venner. Jeg starter selv på medicin AAU her til sommer.

Selvom man jo skal igang med et svært studie, så føler jeg det er motiverende og lettende at man er færdig med det der “hver-karakter-tæller-gymnasie-pis”, og at man efter hård kamp egenhændigt har omdannet sine drømme til virkelighed.

Jeg tror dog godt du kan springe fra uden der sker noget. Dog skal du nok ikke regne med merit på KU.

Håber du kunne bruge det til noget :slight_smile:

1 Synes om