E-bøger til SDU

Hej Stud.med!

Da jeg var til MMI i Odense, snakkede nogle af vagterne om, at man kunne få mange fagbøger til iPad som E-bøger. Er der nogen som har erfaring med dette?

Hvor ville man evt. købe bøgerne fra? Min logiske sans siger mig bare, at det er en marginal, som kan fås som e-bøger, men jeg kan jo tage fejl - det ville dog være helt sindssygt smart!

Står selv og måske skal starte til september, og selvom jeg har læst utallige indlæg omkring at man blot skal holde ferie, så har jeg nu alligevel tid til lidt organisering ved siden af :wink:

Medicinsk lommekompendium (2. del af studiet)
http://itunes.apple.com/dk/app/medicinsk-kompendium/id494361748?l=da&mt=8

Der udover findes der en masse forskelligt (flashcards, pharmacology etc) på engelsk f.eks. her:
http://www.skyscape.com/index/home.aspx

Tak for dine links.

Der er ikke flere specificerede lærebøger, som evt indgår i pensum?

Der findes en masse e-bøger på nettet. www.amazon.co.uk har en del af dem.

Har kigget på amazon, og prøvet at krydschecke med pensum, men unde held for de første par moduler.

Så vidt jeg ved så er der ikke nogen bøger som SDU anbefaler der findes i e-book version men der findes muligvis nogle alternativer som svare nogenlunde til de anbefalede bøger, eller som i det mindste kan bruges som supplement!!

Hov kom til at se at det er kindle versioner som amazon sælger (ved ikke lige om de kan bruges på ipad?)

Nu har jeg ikke haft så mange moduler på SDU endnu men ved at følgende bøger findes som e-book/pdf

  • Bevægeapparatets anatomi
  • Netters Atlas
  • The cell (ved ikke lige om lille broren findes, men kunne ikke forestille mig at den ikke gjorde)
  • Emery’s Elements of Medical Genetics
  • Gray’s anatomy

Og hvis man gider lede en lille smule vil jeg tro man sagtens kan finde flere :slight_smile: (hvis kindle versionerne ikke duer er amazom ikke det rigtige sted at lede, men de findes derude! )

Kindle skulle være fint, siden at Amazon har en app til stort set alle mobile systemer:

Hej :slight_smile:
en venlig sjæl som kan hjælpe med at finde de omtalte bøger på e-book/pdf, som jensvl nævner? Jeg har prøvet at lede selv, men er simpelt hen for dum til at finde det - kan i hvert fald ikke finde det :blush:

især netters atlas er jeg meget interesseret i.

I det tilfælde at flere skulle være interesserede i, hvilke bøger, der fås som e-bøger, så download app’en Inkling til din iPad eller gå ind på deres hjemmeside og kig.

Der er virkelig mange - både fra SDU’s pensum og andre universiteters. Man kan prøve et kapitel gratis, og ellers købe kapitler/bøger efterhånden som man får brug for dem. Det er virkelig et vellavet system :slight_smile:

Bevægeapparatets anatomi som pdf/e-book? Hvor? :smiley:

  • Jeg vil meget, meget, meget gerne have bogen som pdf/e-book. Jeg har kigget efter den bog i flere uger [som online-version]