Efterlysning: Debattører til høring om speciallægeudd

Hej alle

FADL forsøger at arrangere en høring, henvendt til patientforeninger, politikere og presse, som skal sætte fokus på de negative konsekvenser af Løkkes speciallægereform.

Jeg søger derfor forslag til gode oplægsholdere - læger, forskere, repræsentanter fra patientforeninger, meningsdannere i sundhedsvæsenet i øvrigt - som du tror har nogle skarpe pointer og en lige så skarp tunge. Jeg har også brug for nogle kendte navne, som kan trække opmærksomhed til arrangementet.

Så skriv gode forslag.

mvh Stine

Jeg ville synes, at det var nærliggende at tage kontakt til nogle af de mange, der har skrevet i UfL og Dagens Medicin om fire-årsreglen. Jeg kan ikke lige huske navne, men der har været gruppen af big-shots inde fra Juliane Maries Centeret på RH og formanden fra Dansk Medicinsk Selskab - der er sikkert flere…

Hvad med læger som Arne Astrup, der vel er en af de mere markante læger - Jeg kender ikke hans holdning i sagen.

  • Mikkel

Hejsa

Hvis det skal være kendisser er ingen vel bedre en den gode gamle tv-læge Peter Qvortrup Geisling :slight_smile: Ham kender pressen og familien danmark i hvert fald. Men om han vil stille op til sådan noget, og om han er enig i vores budskab ved jeg ikke.

Mette

Jeg har hørt Henrik Arendrup (Overl. Thoraxkir. RH) og Henrik Haxholdt (Dansk Medicinsk selskab) udtale sig meget kritisk om 4-års reglen, så det kan være at de er interesserede…

Hvad med Søren Brix, fra Læger uden grænser?

Gode forslag. Jeg kigger nærmere på det.
Kender nogen noget til nogle fra patientforeninger?

Stine

Arne Rolighed fra Kræftens Bekæmpelse? aner ikke hvad han mener om det, men han er da godt skåret for tungebåndet.

  • Mikkel