Eksamen - Kommunikation SDU

Hej
Er der nogen som kan fortælle mig hvad eksamen i kommunikation på 2.semester SDU går ud på?
Der er en uge med obligatorisk undervisning efter 1.års prøven og derefter en eksamen…
Hvad skal man lave til den undervisning og hvad består eksamen af…
Og hvor meget tid skal man forvente at bruge på at læse til eksamen i kommunikation inkl. de dage der er obligatoriske…
Ved godt det er individuelt… men bare jeres egne erfaringer…

Jeg overvejer nemlig at tage en anden eksamen sammen med… og kunne godt tænke mig at høre om jeg overhovedet kan regne med at der er tid til det…?

kommunikationsundervisningen er dels praktiske øvelser hvor I har rollespil mhp patientkommunikation, der tærpes især på gangen i en konsultation og hvorledes man stiller åbne spørgsmål osv. Videre er der endel teori om de forskellige kommunikationsmodeller og de personer som står bag dem. Der er også endel “personlige erfaringer” og cases fra underviserne som I diskuterer i plenum.

Eksamen er slet ikke svær, i hvertfald var den ikke det da jeg havde den. Der spørges til de vigtigste teoriene - og ellers er det mest snik snak som skal til for at bestå. Jeg læste kun blokbogen og der var ingen problemer med at bestå.