Eksamensresultatet 1. semester

Hej!

Jeg kan se på “Selvbetjening” på punkt.ku.dk, at jeg har bestået eksamen i “Basal Humanbiologi”. JUBII! Men men men… Hører medicinsk kemi ind under dét eller hvordan og hvorledes? Der har i lang tid også kun stået, at jeg har bestået kurset i “Basal Humanbiologi”.

Sommerhilsener fra Ida

Slet ingen? Jeg tør ikke juble, før jeg ved, at det er incl. kemien, da det netop er det fag, der har voldt mig store problemer.

[quote=“Ida_N”:3bhyozba]Hej!

Jeg kan se på “Selvbetjening” på punkt.ku.dk, at jeg har bestået eksamen i “Basal Humanbiologi”. JUBII! Men men men… Hører medicinsk kemi ind under dét eller hvordan og hvorledes? Der har i lang tid også kun stået, at jeg har bestået kurset i “Basal Humanbiologi”.

Sommerhilsener fra Ida[/quote]

Hej Ida!

Kemien hører under basal humanbiologi, så du kan trygt holde sommerferie med god samvittighed - og tillykke i øvrigt :smiley:

Hien

Du har lige reddet min nattesøvn! Fuuuuuuuuck hvor er jeg glad. Sommeren er homesafe så. Jeg regner også stærkt med, at du bestod? I så fald tillykke!

Hej!

Hvis der står “kursus” så betyder det at du har bestået kurset, dvs. at du har klaret alle de obligatoriske elementer, dvs. kemiøvelserne. Der vil i så fald stå nul (“0”) ud for ECTS-pointene. Hvis der står eksamen så har du bestået eksamen og i så fald vil der stå et bestemt antal point ud for ECTS-pointene (ved ikke hvor mange det er for 1. semester). Mht. til hvorvidt kemi-delen hører under eksamen er jeg ikke sikker da jeg ikke ved hvordan eksamen er i den nye studieordning. Dengang jeg var oppe (2000-studieordningen) havde man en samlet eksamen, dvs. både humanbiologi og medicinsk kemi. Hvis det stadig er tilfældet så vil en bestået eksamen også inkludere kemi-delen. Hvis man i den nye studieordning eksamineres separat i kemi og humanbiologi så ved jeg ikke helt.
Håber at det er noget du kan bruge.

Mvh
Noor

Det gjorde jeg i hvert fald - tak! God sommer og vi ses lige pludseligt…

Det er skam både kurset samt eksamen, som vi har bestået! Det var mere ang. om det var en samlet eller seperat “bestået/ikke bestået”. Men tak for svaret. Jeg tror ikke den nye studieordning er ændret på punktet mht. den samlede vurdering af Basal Humanbiologi og Medicinsk Kemi.

Godt du også bestod! Vi ses på 2. sem.

hilsen fra roskilde! vi ses på 2. semester… :wink: