Elektronisk Atlas

Hey

Ville bare høre om der var nogen der havde erfaringer, gode/dårlige, med forskellige elektroniske atlas? Evt. nogen interaktive 3D.

Jeg så et interaktivt 3D atlas til Mac, kan ikke lige huske navnet, der så rigtig godt illustreret ud, og ville rigtig gerne høre om der var nogen der kunne anbefale et til PC.

Mvh Nyholm

Har du kigget på http://www.primalpictures.com/Complete_ … eries.aspx ? Jeg har ikke prøvet det, men det ser lækkert ud.

Har Gray’s og Netter’s (bruger mac), og er bestemt ikke imponeret af dem - 3D features er helt outdatede. Jeg så på et tidspunkt Sobotta, som jeg faktisk bedre kunne lide - 2D og quiz delen virkede mere intuitiv og anvendelig.

Jeg ville ikke anbefale noget atlas til computerbrug. [Har prøvet Netter’s samt Sobotta’s]

Få fat i en bogudgave, det er mere anvendeligt, hvis du er ved at lære anatomi…

Har både Netters ogGrays i bogform… ville gerne ha et fedt illustrativt supplement… noget 3d interaktivt, så man kan “føle” det bedre… Men er selvfølgelig stadig fan af det old fashion stil, men har bare set det på en andens computer og det så virkelig godt ud, for man ku rigtig se dybden i tingene fordi det var 3d grafisk lavet. Netters er godt men kan blive lidt flat.

Mvh Benjamin

Hei, til bevegelsesapparatet har jeg god erfaring med primal interactive, en gudegave til hånden, ankelleddene osv. Netter finnes også elektronisk. I forbindelse med de indre organer mister disse atlasene noe verdi etter min erfaring.

alt ligger på piratebay hvis man liker denslags…

OP

vil du ha 3D - gå ned i tør eller endnu bedre våd studiesal, der kan du også røre

Yep’s I know, har haft dessektionskursus i Odense (lang historie)… men jeg får sku aldrig lov til at ta præparaterne med hjem…!!! Ville som sagt bare gerne have et godt 3D supplement til bøger, præparater, 2D animationer osv… Jeg ved det findes, men det er nok ikke særligt udbredt.

Men tak for jeres henvendelser i hvert fald.

Mvh. Benjamin

[quote=“dulcolax”:3tts16hs]Hei, til bevegelsesapparatet har jeg god erfaring med primal interactive, en gudegave til hånden, ankelleddene osv. Netter finnes også elektronisk. I forbindelse med de indre organer mister disse atlasene noe verdi etter min erfaring.

alt ligger på piratebay hvis man liker denslags…

OP[/quote]

Er der nogen som ved om primal interactive har udgaver til mac?

En af mine venner fra Århus har lige brugt http://www.winkingskull.com op til Århus’ anatomi-eksamen.

Jeg kender ikke noget til det selv, man han sagde det var fint.