Elektronisk autorisation register - virker ikke

I fin forlængelse af mit tidligere indlæg omkring at SST lave 100% elektronisk autorisation, så har deres autorisations register være nede i mere end 24 timer, uden at SST har gjort noget.

Deres server timeouter
"While trying to retrieve the URL: http://autregweb.sst.dk/Autorisationsre … mular.aspx

The following error was encountered:

* Connection to 147.29.225.130 Failed 

The system returned:

(110) Connection timed out

The remote host or network may be down. Please try the request again.
"

Kan det være rigtigt at SST har afskaffet papir beviser, for at kører alt elektronisk, uden af overvåge deres server, eller have en backup server som tager over når deres primære server fejler?

Jeg er ikke imponeret?
Hvad siger I?

mvh
Svend

Det er sgu da fordi du har laver dit eget DOS-angreb på dem? :smiley:

Personligt er jeg lige glad - gad vide hvor mange hits den side har om dagen? 5?

Det kan ikke hidse mig op…

Ja, hvem bruger den side?
Den stille jo en webservice tilrådighed, som fx. apoteket bruger, til at tjekke ens autorisations ID.
Jeg har oplevet at min kone, blev afkrevet at vente, mens de tjekkede hendes autorisations id.

Når afdelinger ansætter folk (alle sundhedsfagligt personale), så slår de op på siden, da man ikke længere skal sende/vise ens autorisations papirer (da de ikke længere findes).

osv osv osv.

Min pointe er bare at hvis de siger “alt er elektornisk” må de da også lave det ordenligt, med backup.
Man kunne næsten foranledes til at tro at sundhedsstyrrelsen ikke ved hvad de laver…

/Svend

http://www.sst.dk/DS/KvalitetsDB.aspx

SST udstiller en masse email addressen for de forskellige kliniske databaser som findes…men addresserne er ikke beskyttet mod spammere…

Så konklutionen er vel at SST ikke ved hvad de laver…hvem er overraskede?

/SG

Det er påske - der er vel ingen ansættelser og hvem udskriver og indløser recepter?

Jeg ser ikke noget stort behov.

SST er vel en offentlig instans som de fleste - mangel på ressourcer og øgede krav - jeg kan ikke se de skal gøres til skurk. Jeg ser vigtigere ting end et akutberedskab til en side med autorisationsID. Det er ikke der min prioritering ligger…

Akutberedskab?
Jeg snakker om en simple server, det ville koster SST max 1000kr/mdr ekstra (hvis det fik hostet det ude i byen), og en del mindre hvis der gjorde det selv.

Jeg mener bare, at man ikke skal gå over til 100% elektronisk autorisation, og så ikke laver en ordenlig løsning, med en backup server, som kan overtage hvis den primære server fejler.
Jeg kender mange offentlige instrandser, og her er det ikke noget problem med at backup server…specielt hvis det er til en service som bruges i DK.

Hvem skriver recepter…skadestuen, lægen, til din familie osv osv…
Der er mange som ikke har adgang til elektroniske recepter

/SG

jeg skal ikke kunne oplyse hvad et akutberedskab koster eller ej… men fordi man i 24 timer ikke kan søge via SST en service jeg tvivler på er særlig brugt, kan jeg ikke hidse mig op over.

Vi har påske - og vedr at de tjekker ens aut.-id - kan de jo bare tjekke om man tidligere har skrevet en recept. Og hvor meget morfika skriver man ud på håndrecept, så de vil ud at tjekke det med SST - jeg har aldrig gjort det.

Netop denne tråd er - blandt meget andet - en meget god forklaring på, hvorfor vi i Danmark har så uhyrlige udgifter til den offentlige sektor. Vi er så hamrende ræd for at bruge en computer, skrivemaskine, printer, whatever. Alt skal helst foregå med papir, kuglepen, røgsignaler eller gerne en brevdue. Hvis vi anstrenger os, kan vi til nød sende en fax.

Selvfølgelig skal autorisationer være online (og selvfølgelig skal systemet virke!) - alt andet er fuldstændig håbløst i mine øjne. I andre lande vil de rulle rundt på gulvet af grin, hvis de hører, hvordan vores sundhedssektor kører…

Man kunne måske sige at det at SST overgår til 100% elektronisk autorisation, som så ikke er lavet ordenligt, er et symptom.
Et symptom på at det offentlige (specielt sundhedsvæsenet) konstant lave halvfærdige løsninger, hvor ingen tænker sig om.

Det er vel utroligt at en offentlig myndighed, som laver et register som bruges at mange, ikke har haft med i deres krav spesifikation at de skulle have en backup server, som kunne tage over.

Eller hvad en overvågnings på deres server som sendte en mail, til den it ansvarlige.
Det er ikke specielt svært.

/SG