Savner det gamle studmed. Nu er forumet blevet mere eller mindre studievejledning for medicinstudiets ansøgere.
Jeg håber at der kommer mere bidrag i kassen for at opretholde hjemmsiden ! Vi mangle over 2000kr i kassen til vedligeholdsen af hjemmesiden!
Jeg har ikke noget imod at mange søger råd og vejledning her på forumet, men nu er det sgu overskueligt for os andre at finde studierelevante info frem uden at surfe rundt i timervis. Jeg synes at man bør lave en overskrift " Optagelse/Ansøgning til medicinstudiet " såledelse at alt om emnet samles i en mappe
Jim
NB! Overskriften " Forum" evt. forbeholdes nuværende studmed’rere !
Aaarh… Var “studievejledning” ikke også en stor del af det gamle? Nu har jeg godt nok kun læst med et års tid, så hvad der er “det gamle” for dig, er måske ikke det gamle for mig…
Men du har da ret i, at der er mange “Kan jeg blive læge”-tråde. Sådan en tråd var i øvrigt også den første jeg oprettede, omend med et twist i form af børn.
Men en underkategori med titlen Optagelse og Ansøgning i Kommende Stud.Med synes jeg ikke er en dum idé. Det er nok bare ikke nogen garanti for, at alle indlæg ender i den rette kategori
Mht. at forbeholde forum for dem, der er stud.med.'er, synes jeg det er en rigtig dårlig idé! Jeg nyder at læse med, selvom jeg ikke endnu er optaget på studiet. Det ville jeg være meget ked af at gå glip ad. Og det ville også være ret svært at administrere, tænker jeg. Men det er selvfølgelig bare mine two cents.
Jeg er tilbøjelig til at give dig ret, jimn. Det ville sgu være meget lækkert hvis man kunne have et forum kun for studerende - måske kommende stud.med’er kunne få lov til at læse med, men ikke poste? Jeg så i hvert fald gerne en funktion der tillod mig at sortere indlæg i kommende stud.med fra. Jeg får dem sjældent læst alligevel.
Ja én eller anden opdeling af emnerne ville være lækkert. Samtidig synes jeg det er lidt synd at dette site er blevet så præget af kommende stud.med indlæg. Ikke at jeg som sådan har noget imod dem, men savner bare de studerendes indlæg. Synes det var mere fifty-fifty i “gamle dage”
Bliver der stadig ved studiestart gjort opmærksom på studmed.dk? Tror faktisk der er mange på AU der ikke kender til sitet, hvilket jeg synes er ærgeligt. Det er jo et oplagt forum for eksamenstips, boganmeldelser, erfaringer osv…
Ret aergerligt, at der er en del, som synes, man skal isolere “ikke-(endnu)-studmed’er”… Der er saa vidt jeg ved allerede nogen steder paa siden, hvor kun laeger aktivt kan deltage…
Jeg tror nu ikke det handler om uvilje overfor de kommende kollegaer, men blot om en teknisk løsning hvor man ser hvilke kategori tråden tilhører. Det findes også på denne nye studmed.dk, men jeg tror at beskederne på den gamle forum kom mere ‘filtrerede’ og ikke som en lind strøm af opdateringer. Og det er nok netop denne funktion man kan savne, hvis man nu kun vil kigge på noget direkte studierelateret indhold…
Det er klart. - Og naturligvis forstaaeligt. Dog henvendte jeg mig til den del, hvor folk mente, at der burde vaere fora, hvor man netop kan sortere folk fra, som ikke er studerende. Man besvarer navnligt ikke indlaeg med substans, man ikke har kendskab til, saa det forstaar jeg umiddelbart ikke.
Ydermere skal det naevnes, at da jeg meldte mig ind paa hjemmesiden (det gamle studmed) var siden ogsaa spaekfyldt med diverse indlaeg om studievalg, vejledning etc., samt at jeg har bemaerket, at aktiviteten paa hjemmesiden har vaeret relativt lavt, hvis man ser bort fra disse indlaeg.
Mignon: Selvfoelgelig skal man da have nogle naturlige kategoriseringer. Men det er jo mere et spoergsmaal om struktur
For mig handler en evt. separation om at kunne vælge kommende stud.med indlæggene fra (som overvejende består af spørgsmålene: kan jeg blive optaget/hvor hårdt er det at læse medicin/hvordan er det at være læge) fordi det godt kan blive trættende i længden at læse præcis de samme spørgsmål, svar og diskussioner. Jeg har også en følelse af at indlæggene fra kommende stud.med måske ikke altid er relevante når der stilles spørgsmål fra nuværende stud.med’ere.
Egentlig burde man oprette en FAQ som folk kunne læse, så foraets hovedfokus kunne blive nuværende studerende. Det ved jeg bare ikke om der er trafik nok i.