Endnu en motiveret ansøgning :) På forhånd tak!

Hej alle de venlige sjæle på studmed!

Jeg er også på jagt efter en af de eftertragtede pladser på Kvote 2 og mangler derfor noget kvalificeret feedback på min ansøgning! Jeg er sygeplejerske, 24 år gammel og har arbejdet i et år på en neurologisk afdeling. Jeg har ikke været i udlandet og frivilligt arbejde har jeg heller ikke. Fik afsluttet 2 x GSK; Kemi B, hvor jeg fik 10 og Mat A hvor jeg fik 10 i mundtl. og 7 i skriftl. Skal disse info med i ansøgningen?
Jeg kan se at min ansøgning er kortere end mange af de andre på sitet, men den fylder lige over en A4 side med dobbelt linjeafstand og str. 12.
Nåh men, må hellere poste selve ansøgningen.

Jeg værdsætter alle kommentarer! :slight_smile:

Sygeplejerske med stærk teoretisk ballast samt relevant erhvervserfaring

Under mit sidste år som sygeplejestuderende fandt jeg ud af, at jeg gerne ville læse medicin. Efter kort betænkningstid besluttede jeg mig for at satse helhjertet på en plads gennem kvote 2, hvorfor jeg samtidig med at jeg skrev min bachelor, supplerede faget kemi. Efterfølgende supplerede jeg matematik imedens jeg havde et fuldtidsjob som sygeplejerske på en medicinsk afdeling . Jeg har dermed søgt at arbejde meget målrettet for at få muligheden for at blive optaget på det studie, som jeg mener jeg på mange områder egner mig til!

Jeg har igennem mit tidligere studie, samt min nuværende stilling, bevist at jeg formår at omsætte teoretisk viden til praksis og at jeg derfor har et godt blik for de overordnede teoretiske sammenhænge i et sygdomsforløb. Der hvor jeg unægteligt kommer til kort, er detaljerne og de mere implicitte aspekter – og jeg er overbevist om at medicinstudiet vil give mig de muligheder for fordybelse og udfordringer, som jeg har savnet.