Engelskkundskaber på medicin AU

Hej med jer!
Jeg er blevet optaget på medicinstudiet i Aarhus og glæder mig til at starte, men er dog blevet bekymret for mine engelskkundskaber. Jeg fik 4 på engelsk B i gymnasiet.
Er der nogle der har stået i samme situation som mig?

Er heller ikke fantastisk til engelsk og har også kun haft det på B-niveau, så jeg er også interesseret i at vide, hvor mange forlæsninger/bøger/materialer osv der foregår på engelsk? Jeg skal læse på SDU til februar

Som jeg selv husker det da jeg skulle starte - år tilbage :slight_smile:- så er det jo faglitteratur, så man kommer efter det. Men jeg måtte da slå mange ord op og oversætte i bogen. Jeg havde(har) heller ikke de bedste engelskkundskaber. Men det gik da. De fag jeg læste engelske bøger var høj grad biokemi, fysiologi, og patologi. På kandidatdelen var det ikke så mange bøger på engelsk - det var nok mest de scient tunge fag.

Så jeg tror bare man må gå tilopgaven med at bruge tid på de bøger der engelsk. Alternativt, hvis det er meget svært, finde en dansk bog til en start og så skabe sig et lille overblik over feltet på dansk og derefter gå dybden med den engelsk bog.

Men der er andre tråde om studieteknik. …