Enkelte fag som man kan merit overføre

Hej Studmed.
Jeg ved ikke om at jeg skriver i det rigtgie kategori.

Kan man tage enkelte fag som man kan meritoverføre til medicin studiet?
hvilket fage er det?

Jeg skal søge ind næste år og kan godt tænke mig at have noget fag som jeg allerede kan meritoverføre det til medicin studiet.

Nu ved jeg ikke hvordan det fungere i det andre studiebyer, men i København kan man tage visse enkeltfag på universitetsniveau, hvis man har haft de adgangsgivende fag i gymnasiet (Dansk A, Engelsk B, Mat A, Fysik + Kemi B).

Problemet er bare, at de kurser som tilbydes på medicinstudiet ved KU tilbydes ikke til eksterne studerende. Med andre ord kan man kun tag fag på medicinstudiet ved KU, hvis man allerede læser medicin på KU…

Hvad man kunne gøre er, at man tager kurser fra beslægtede uddannelser på KU, såsom molekylær medicin og så håbe, at faget kan meritoverføres på medicinstudiet. Men dette er ikke garenteret, så det er risikabelt! Man kan se hvilke kurser KU udbyder her: https://kurser.ku.dk

Derudover koster det også ca. 850 kr per ECTS, hvis man vil tage enkeltfag.

Tak for dit detaljeret svar.

Jeg har allerede kandidat i farmaci. men den gang jeg var færdig med gymnasiet havde jeg en elendig gennemsnit på 4,6 .

Jeg har haft to års frivillige arbejde i Yemen på hospitaler på grænsen mellem saudi arabien og Yemen.
kandidat i farmaci
kursus i project ledelse

Tror du at det CV vil bidrage tl at jeg muligvis bliver optaget?
tak på forhånd

Det var så lidt :slight_smile: De har ændret på kvote to optagelsesprocessen ved KU hvilket betyder, at de nu optager kvote 2 studerende på baggrund af en kvote 2 prøve samt et skriftlig interview, så der bliver ikke lagt så meget vægt på tidligere uddannelses/erhvervserfaring… Hvis du havde søgt sidste år havde du nok haft en god chance med dine fine kvalifikationer.

Hvis du vil søge om optagelse på baggrund af dine tidligere erfaringer kan du søge kvote 2 på Aalborg Universitet, som er det eneste universitet i DK, som stadig optager medicinstuderende udelukkende på baggrund af tidligere erfaringer…

Held og lykke med det :slight_smile: