Er det håbløst?

Hej alle!

Jeg er 29 år og har gået 1 år på Århus uni, hvor jeg læste Æstetik & Kultur, men valgte så at droppe ud til fordel for Kaospiloterne hvor jeg blev færdig fra sidste sommer.

Siden jeg var helt ung har jeg drømt om medicinstudiet, men har nok aldrig haft modet til det. Men nu kan jeg mærke at det er det rigtige og nok altid har været det.

Jeg kender ikke helt mit snit fra gym (jeg har ikke de specifikke fags karakter hvor jeg bor pt.) men jeg ved at snittet ikke når op på de snit der var adgangsgivende de sidste år.

Da jeg jo ikke er “purung” længere, synes jeg det virker uoverskueligt at skulle læse op på 3-4 fag og jeg ved heller ikke om jeg vil kunne gøre det meget bedre.

Jeg behøver lidt hjælp til at vide om jeg skal kæmpe (og med hhvad/hvordan) eller droppe det.

På forhånd tak for hjælpen!

Hej Junglebøffen

Du burde nu stille dig selv et spørgsmål: hvis ikke jeg kan/vil læse 3-4 fag op, hvordan ville jeg mon have det med at studere medicin i mindst 6 år (der siges at være et hårdt studie, undertegnede enig i dette rygte).

Når du så får afklaret det med dig selv, og hvis du kan finde motivation til at yde ALT for at komme i betragtning, ja så gå efter at informere dig om div. optagelsesregler. Hertil skal du absolut tjekke hvilket snit du har, hvilke fagniveauer, etc. Og så skal du kigge på de hjemmesider med optagelseskravene som de 4 danske universiteter har (og naturligvis på studmed.dk, hvor der altid er venlige sjæle til at give dig et godt råd med på vejen + skulderklap).

Når alt det er overstået er du så i kampen om en høj eftertragtet studieplads.

Og alderen, den skal du bare lære at leve med. Det kan lade sig gøre selv om man er gammel som dig (eller endnu ældre som mig :whistle: )

Pøj pøj
Mignon