Er du kommet ind på AU via kvote 2, 2006-2008?

Da jeg netop skal søge ind på AU via kvote 2- næste år, og er i gang med at tage gsk fag, kunne det være meget rart at vide, hvad man sådan ca. skal have i snit i de 5 fag (mat,kemi,fys,dk og eng) for at være tæt på at sikre sig en plads via kvote 2 på AU?

Er der nogle der er blevet optaget på AU via kvote 2 indenfor de sidste par år, der har lyst til at fortælle hvad de havde i snit i de 5 fag?

Jeg ved selvfølgelig godt at dette år var lidt specielt, da ansøger antallet var rekord lavt, men vil bare gerne have en fornemmelse af hvor vi sådan ca. ligger? Studerende der er blevet optaget før 2008, kan måske give mig et mere realistisk svar, da ansøger antallet sandsynligvis vil stige igen til næste år, så det svarer til det gamle adgangskvotienter.

Eller er dette kvote 2 system på AU helt nyt og kun gældende fra i år??

Jeg gøre mit bedste for at opnå de bedste karakter i de 5 fag, men hvor meget skal jeg gå og håbe, hvis det ikke bliver til ren 12-taller??

Tak på forhånd.

hej,
Nu bliver jeg færdig på Mat. linjen på STX og skal søge ind til studiet her til sommer (dog i kvote 1,) men jeg tror at hvis du bare har et snit på omkring de 8 (ny skala) så har du da en chance hvertfald. Jeg ved godt at mat fys og kemi måske er lidt tørre fag på gymnasiet men tror det er vigtigt at kunne nå det snit, da man ellers nok vil få svært at følge med på med studiet??? Eller der regner jeg da med, da det ellers vil være så ulogisk med det snit :slight_smile: held og lykke!!

Spørg altid studievejledningen ved medicin-Ellers bliver du aldrig kloger herfra!
Held og lykke