Er du kommet ind på SDU?

Så velkommen!

Indsæt glædesudbrud forneden! :smiley:

Jeg kommet ind i SDU :slight_smile: Jeg havde glemt at ændre prioteterne efter Kvote 2 testen, så here I am i stedet for AU :smiley: Jeg er selvfølgelig mega glad at man ikke kunne komme igennem kvote 2, men mit snit var godt nok til at komme på alle 3 studier! AU ville have været til at foretrække pga. jeg bor i Århus, no worries.

Jeg starter 1. februar 2009 :slight_smile: Nu har jeg kigget efter 2 værs. ungdomsboliger(40 - 55 kvm), men der er for det meste ikke billeder så jeg kan ikke se hvor gode de er. Sarup, kan du anbefalde et sted? Jeg vil allerede søge nu til 1/1 eller deromkring :smiley:

Jeg kan i dén grad anbefale hjemmesiden http://www.studiebolig-odense.dk/.
Meld dig ind allerede i dag så du hurtigst muligt får et medlemsnummer - og begynd så din søgning hurtigst muligt. Gør du dét er du uden tvivl sikret en bolig pr. 1. Januar - og husk at hvis alt fejler så er der boliggaranti i Odense.

Et lille tip dog: Lad være med at være alt for kræsen med boliger i starten. Du har ikke oceaner af tid til at finde en bolig, så vær realistisk i dine valg.

Derudover, så glæd dig som bare fanden!

Med hensyn til den generelle boligsøgninge vil jeg anbefale at du bruger lidt tid på at studere et kort over Odense. Find da den “trekant” som Universitetet + Hospitalet + Centrum (Vestergade) udgør, og prøv så vidt muligt at søge i det område. Det er selvfølgelig også her det er sværest at få bolig, men prøv!
Der er en del byture og sociale arrangementer det første 1½ måned, og når man så skal til at begive sig hjemad med en promille omkring de 2,2, så er det jo meget rart ikke at bo i f.eks. Højby eller udkanten af Bolbro :slight_smile:

Leder du efter en lidt mere permanent bolig, så hav det i tanker at der ikke går meget mere end 1-1½ år før det meste af din undervisning er koncentreret på Odense Universitetshospital.

Tak for det, så skal bolighunten snart i gang :wink:

Har kommit in på SDU!

Var inte elaka mot mig nu för att jag är svensk… :oops:

Orkade bara inte fara runt i lottningskarusellen i 5 år vilket man måste för att komma in i Sverige :wink:

[quote=“Sarup”:a1lytrnd]Så velkommen!

Indsæt glædesudbrud forneden! :smiley: [/quote]

Mange tak. Jeg ser frem til at være en del af det stimulerende studiemiljø på SDU, og er spændt på om SDU lever op til de høje forventninger og det gode ry. Ikke mindst glæder jeg mig til at møde mine medstuderende, så tak skal du have Sarup, lad morskaben begynde!

[quote=“Ghaffasa”:2voo7yae]Har kommit in på SDU!

Var inte elaka mot mig nu för att jag är svensk… :oops:

Orkade bara inte fara runt i lottningskarusellen i 5 år vilket man måste för att komma in i Sverige :wink: [/quote]

Du skal ikke høre på de rygter der er om at svenskere bliver behandlet skidt. Jeg har en svensk kæreste, og hun fortalte mig om nogle af de rygter der kører i sverige fortiden, om hvordan vi danskere behandler svenske medstuderende. Og de er ganske enkelt ikke sande! Så glæd dig til studiestart. Du får nok hurtigt en masse nye danske, svenske og norske venner :smiley:

Hej Sarup

Hmmm når bare du ikke behandler alle svenske medstuderende som du behandler din kæreste… :wink: :mrgreen:

Du har sku fat i noget, Dr. Martin :smiley:

Så bra!

Ser verkligen fram emot att få lära känna alla! :slight_smile:

Ghaffasa, er du sommer eller vinterstarter?

Hehe, har fået et brev med masser af materielle om arrangementer frem til dec. 2008 og rushåndbogen 2008. Problemet er at jeg ikke kan deltage i noget som helst da jeg skal starter i februar 2009 :smiley: Derudover er der vedlagt et brev med “Den virtuelle tutor” hvor der skulle være en usb-pen i brevet, men der er ikke et, så tror de har fucket lidt op hos SDU :slight_smile:

Jeg er også kommet ind på SDU til 1. Februar 2009 :smiley: Synes også det var lidt sjovt, at vi fik tilsendt alle de informationer om rustur og aktiviteter indtil December - Dog var der en USB i mit brev :stuck_out_tongue_winking_eye: HeHe

Jeg har søgt 6 forskellige kollegier/ungdomsboliger, men har ingen anelse om hvor svært det er at få noget at bo i… Jeg håber ikke at der er mere end 6 måneders ventetid… for det bliver sq nok lidt koldt at sove i telt i Februar :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jeg har bare søgt alle steder på studiebolig-odense.dk, ville søge efter specifikke steder og med eget bad etc. så fik jeg en mail:

[i]Kære XXXXXXXXXXXXXXXXXX
Vi vil gøre dig opmærksom på, at du måske skal ændre i din ansøgning, hvis du ønsker en bolig i Odense, jf. reglerne for tildeling af bolig, som du finder på http://www.studiebolig-odense.dk under menupunktet ”Regler”. Basalt set er det kun ansøgere, der bor i Odense, der har adgang til at få en bolig med eget køkken/bad. Eneste undtagelse er, hvis du søger alle boliger.

Hvis du ønsker at søge alle boliger kan du følge dette link: http://www.studiebolig-odense.dk/web/49 … rm&ID=0999 . Sæt herefter hak ved 1 rums og tryk på ”Søg lejligheder”. Indtast på næste skærmbillede dit ansøgernummer og pinkode og tryk ”Login.”

Når du er på din ansøgning, så husk tjekke under punktet ”Rediger” om du søger boliger med fælles køkken og bad. Hvis du vil have mulighed for at få en bolig med eget køkken og bad, så skal der stå at du ønsker boliger med fælles køkken og bad jf. reglerne for Studiebolig.[/i]

Derudover har de tag over hovedet garanti, så hvis man ikke finde en bolig 2 uger før start, så vil de finde en midlertidig bolig/værelse.

Hmm, for os som starter på torsdag (2 dage! :smiley: ) findes det forunderligt at USB-penne mangles hos selvsamme!

Vi har ikke fået hverken brev om virtuel tutor eller USB fra dem… (taler på egne vejne, men ser ud til at alle USBerne er endt hos dem der starter feb 09?)

Forklaring ønskes :?

Jeg har godt nok også hørt om den regel at det kun er folk der bor i Odense der kan søge bolig med eget køkken og bad. Jeg ønsker selv eget bad, men har ikke hørt noget fra dem (bruger også http://www.studiebolig-odense.dk). De steder hvor jeg har søgt er der kun boliger med eget bad, jeg regner derfor med at min ansøgning bliver behandlet på lige fod med alle andres, uanset nuværende bopæl. Kan godt være at jeg tager fejl, men har som sagt ikke fået nogen mail om at jeg skal ændre min ansøgning.

Jeg gad godt det var mig der skulle starte allerede på Torsdag :slight_smile: Der er så lang tid til Februar :stuck_out_tongue_winking_eye: Men er på den anden side bare glad for at jeg er kommet ind på mit drømmestudie :smiley:

@Sarup: Jag börjar 1:a februari 2009

Vilka områden är bra att söka bostad i förresten?

De bedste områder er nok Odense C og Odense M, da de ligger nogenlunde tæt på både Uni., Gågade (Vestergade) og Hospitalet.