Er kemien vigtig?

Hejsa alle sammen!!
Jeg er en 1. semesterstuderende, som har haft svært ved kemien, og har måttet kæmpe en del med det på det forgangne semester. Resultaterne er ikke kommet endnu, men forventer at skulle til re-eksamen pga. dette fag.
Jeg har ikke været særlig glad for kemi (bologien langt mere spændende), og kunne godt tænke mig at vide, hvor meget dette fag fylder på de kommende semestre. Er biokemien f.eks. en overbygning på kemien, eller kan medicinsk kemi betragtes som et perifært fag??
Er der desuden nogle som har nogle gode råd til hvordan man består denne eksamen, når jeg nu har regnet alle opgaverne og synes jeg forstår dem?? Har hørt at Jan (kemilærer) tidligere har givet timer op til re-eksamen, er der nogle der kan bekræfte dette (evt. har erfaringer med dette)??
Eller er der andre som har haft det på samme måde med medicinsk kemi, og siden har oplevet at det er blevet mere relevant??
Håber virkelig meget på at høre nogle erfaringer fra andre studerende, for det føles pt. lidt hårdt at måtte kæmpe for kemien, når det egenlig ikke var hvad jeg forventede af studiet.
Med venlig hilsen fra Molle

Jeg kan bekrefte at Jan gir ekstraundervisning i kemi. Jeg tror det er flere undervisere som gir ekstraundervisning. Jeg hadde selv noen timer med Jan før den ordinære eksamen, og han er utrolig dyktig til at undervise.

Men, ikke ta sorgene på forskudd, det kan godt være kemien er bestått. Du er uansett ikke den eneste som kæmper med kemien, det var et hat-fag da jeg selv var på 1.sem.

Jeg vil bare anbefale å regne alle mulige oppgaver du kan finne, ikke bare eksamensoppgaver, hvis du virkelig vil være sikker på at du forstår kemien.

Er det i Odense, Kbh el. Århus vi snakker om nu…?

jeg gå ud fra at det er KU 1 semester der tales om.
Jeg har selv brugt jan til ekstra undervisning og han er meget dygtig, men det er også mit indtryk at langt de fleste lærere giver ekstra timer, mod betaling, naturligvis.
det koster vidst 150 kr i timen, og så kan man jo være så mange man gider. 3 eller 4 personer er nok det optimale.

Kemi er et mere perifert fag - i følge min mening. Det har været et meget begrænset antal gange jeg har skulle trække på kemi i resten af studiet - og der har det været mere generelle principper end egentlig ‘ren kemi’. Jeg var ikke særlig god til det, men har stadig klaret mig igennem resten af studiet :slight_smile: (Læste i Odense)

kemi er det ikke noget med hvordan to mennesker passer sammen? :wink:

Tak for svarene!!
Det beroliger lidt at kemien bliver mere perifær så snart denne 1. semester-eksamen er overstået :slight_smile: . Var også hvad jeg havde forstået, men med så stor betydning på 1. semester begyndte jeg at frygte at det ville fortsætte…
Jeg må nu bare håbe på det bedste, og ellers kan lærerhjælp måske være løsningen…
(og jo, det er KU jeg læser på…)
Mvh Molle