Erfaringer ang. optagelse i kvote 2 KU

Slettet

Hej,

jeg blev ikke optaget via min MA på KU (kan læses her på siden under MA’er), men kom ind på SDU via optagelsesprøver, og jeg ved derfor ikke hvad det var i min ansøgning KU valgte mig fra på. Jeg tror dog at det var mangel på erfaring… Som sygeplejeske studerende, har du dog en stor fordel, men din alder er nok mod dig… mit indtryk er at KU lægger meget vægt på modenhed! (Det gør SDU også, men det er nemmere at overbevise ansigt til ansigt end via papir!). Jeg vil på ingen måde forsøge at tale dig fra at søge KU, gør dit bedste og så må det være op til dem. Som sygeplejestud. tror jeg helt sikkert du har en chance om end jeg tror den er lille… Jeg tror det vil være 100 gange nemmere for dig at komme ind på SDU, hvis du virkeligt brænder for medicinen!

Håber jeg var nogen hjælp selvom det jo bare er mine tanker på emnet :smiley:

Venlig hilsen emma

Mange tak for svar i hvert fald :slight_smile: Jeg håber også virkelig meget, at jeg kommer ind på SDU, da det lader til at være en lille smule lettere at slippe igennem dér… Jeg gruer bare lidt for MMI, det lyder lidt hektisk… Men jeg må vel bare sørge for at vide så meget som muligt om hvad der rører sig inden for lægevidenskaben, og være så forberedt som muligt :slight_smile:
Ved ikke om jeg overhovedet tør satse på KU, nu er jeg i hvert fald gået i gang med at skrive en foreløbig ansøgning, der kan bygges videre på det næste halve år, så må jeg bare håbe på det bedste.

Tillykke med din optagelse :smiley:

Mange tak :smiley:

Du skal ikke være bange for MMI’en… de lærer og elever der står for de 7 ‘stande’ og for den sags skyld også alle de andre der er involverede er rigtigt søde! Alle er nervøse og det ved de godt :smiley: Jeg vil sige det bedste du kan gøre er at få formuleret hvad det er der gør at du brænder for medicenen og hvorfor du vil skifte studie og sådan. Det vil de med garanti spørge til og så er du jo nået langt hvis du kan svare helt uden tøven eller tænke pause :smiley: Ellers ville mine gode råd nok være begrænset til : hold den med ro, og læs langsomt og tænk dig grundigt om :smiley:

God skrivelyst og godt du er gået så tidligt i gang :smiley: deter vigtigt at få skrevet den et par gange tror jeg :smiley:
Held og lykke

Håber ikke det gør noget at jeg gør lidt reklame for min egen tråd om netop dette emne: http://www.studmed.dk/guide-til-optagel … 16749.html

Det er du da velkommen til :smiley: