Erfaringer fra SDU samtale i dag

Jeg lurte på om noen av dere som har vært inne til samtale i dag (20.) ved SDU kan dele litt erfaringer med oss som skal inn de neste dagene?

På forhånd takk!

G.
(skal til SDU 24.)

Jeg har ikke været i år men for 3 år siden. Jeg vil betragte det som en job samtale, hvor du skal sælge dig selv. Der er mange om buddet så det gælder om at gøre et godt indtryk.

Lykke til.
OJ

Jeg er lige kommet hjem dernede fra.

Det var, som Ole Jacob siger, meget ligesom en jobsamtale, hvor du skal gøre rede for din motivation, fortælle om dig selv osv… Jeg fik også stillet spørgsmål om hvordan jeg reagerer på stress og hvordan jeg klarer mig i gruppearbejde. Udover dette var der en masse forskellige spørgsmål baseret på hvad jeg sagde til dem, samt til min levnedsbeskrivelse.

Samtalen foregår i et hyggeligt miljø, og jeg synes de to læger jeg snakedde med var vildt fine og nede på jorden… En god oplevelse!

Mht testen, så var den stille og rolig, og har eftersigende ikke den store betydning for den samlede bedømmelse. Det håber jeg i hvert fald ikke da jeg er totalt historiespade!

Nu skal vi bare vente 3 uger inden svaret kommer… Puha!

Simon

Takk for svar!

Det virker som om levnedsbeskrivelsen er ganske viktig, den inneholder jo mange av de samme elementene som listen over samtaletemaer.

Opplevde du at de fokuserte mye på enkelte “negative” temaer (som f.eks sterke og svake sider, mangler og usikkerhet)? Det jeg lurer på er om du må redgjøre for/rettferdiggjøre f.eks hvis du har hatt et friår, eller en dårlig karakter i fysikk etc.

Lot de deg snakke fritt, eller måtte du først og fremst svare på deres spørsmål?

Følte du at de hadde god oversikt over det du skrev i din levnedsbeskrivelse, eller repeterte du mye av informasjonen?

Lykke til!

Faar I allerede svar om 3 uger?! Fedt…

Du kan sagtens komme ud for at blive spurgt til dine svage sider og du kan sagtens skulle redegøre for, hvorfor du har taget et friår.
Det skyldes ikke, at der er noget forkert i det - mest af alt handler det om, at du er moden nok til at reflektere over dit liv og din valg. Derudover, at du er bevidst om dine svage sider (der er ikke noget værre end en ansøger, der benægter at have svage sider) og derfor er klar over, hvor du kan sætte ind og blive bedre.

Du vil få lov til at tale en hel del selv - og så glider smatalen også nemmere. Men du vil også få stillet spørgsmål som interviewerne har brug for at få svar på.
Det er i høj grad et samspil mellem dig og dem.

De sidder desuden med en kopi af din ansøgning, så du skal gerne kunne sige noget mere/andet end der står i den:-)

Held og lykke