Erfaringer med 6. semester på HERLEV

Hey.

Jeg er lige blevet holdsat på et klinikudvalg på Herlev Hospital for 6. semester, ville høre om der er nogen er Jer der har erfaringer med hvordan opholder på Herlev var, gode som dårlige oplevelser og ting der ville være gode at vide ???

På forhånd tak…

Jeg havde 6. semester på Herlev og 8. semester på Riget og Herlev var helt klart bedst. Jeg blev kun overflyttet til Riget af praktiske grunde (barn, arbejde mm), ellers var jeg klart blevet på Herlev.
Underviserne var rigtig gode og brændte meget for deres fag og for at formidle det på en god måde.
Især den kvindelige underviser vi havde i Endokrinologi var helt fantastisk.
Patologi derimod var meget afhængig af underviseren, der var en kvinde fra Gentofte som var rigtig, mens en mandelig underviser mest brugte tiden på at brokke sig over patologis nedprioritering. Men sammenlignet med det patologi jeg havde på Riget så var det stadig fantastisk.

Jeg havde både 6. og 8. semester på Herlev og har været rigtigt glad for det. Jeg synes klart det er køreturen værd :wink: Som nævnt ovenfor er det (næsten) altid engagerede og dygtige undervisere, og så tæller det også op, at sekretærerne i klinikudvalget er søde, har styr på det og altid er klar til at hjælpe, hvis man har brug for det. Det er godt arrangeret derude, hvilket man ikke kunne sige om klinikudvalget i kommunen, som jeg var tilknyttet på 7…

Jeg havde både 6. og 8. semester på Herlev.

Jeg var rigtig glad for begge semestre. Underviserne er meget engagerede, og langt bedre end underviserne på Panum. Jeg er helt enig i, at underviserne brænder for det, de laver.

Desuden er der en rigtig god atmosfære på Herlev i modsætning til Panum, hvor stemningen godt kan være noget trykket. Man føler sig velkommen lige fra 1. dag. Der er gode auditorier, god og billig kantine, og som nævnt er sekretærerne fra klinikudvalget helt vildt søde. Jeg var personligt rigtig glad for studiefaciliteterne derude. Jeg er helt vild med deres læsesal, hvor jeg tilbragte meget af min tid. Lige uden for læsesalen er der computere og en kaffeautomat, hvor du giver to kroner for en kop kaffe.

På 8. semester var det næsten altid de samme, der sad og læste i læsesalen, så man lærte hinanden helt vildt godt at kende. Jeg kommer helt klart til at savne mit Herlev slæng nu, hvor jeg skal på 9. semester.

Da jeg i sin tid søgte, søgte jeg Rigshospitalet som 1. prioritet. Den dag i dag er jeg lykkelig for, at jeg fik Herlev i stedet og opfordrer alle, jeg taler med, til at søge Herlev som 1. prioritet.

Hold da op! Det lyder godt :slight_smile: Jeg skal også starte på Herlev. Har allerede snakket m. sekretærene i.f.m. ID-kort, og de ER meget søde og hjælpsomme. Så det bliver sikkert herligt - når den første måned på Panum er ovre :wink:

Yes! Du kan godt glæde dig.