Exchange

Hejsa
Er der nogen som har erfaringer med udvekslingsophold i udlandet som de vil dele ud af?
Jeg er interesseret i at komme et semester til australien, men hvornår passer det bedst i studiet (AU) og er der nogen som kan hjælpe en med at arrangere det!
Har tjecket IMCC, men det virker kun somom de arrangerer 1 måneds exchange ophold, og ulandsophold etc…
Er meget interesseret i andres erfaringer og gode tips.
Jeg skal selv igang med 3. sem på au.

Jeg er lige returneret til DK efter at have været 6,5 måned down-under. Jeg har haft 4 klinikophold, ved fire forskellige universitets hospitaler. Det var det vildeste halve år!!! Fordelen ved selv at arrangere opholdene er at du kan bestemme præcis hvor og hvornår du gerne vil være, modsat IMCC hvor du blot vælger Australien.

Kan du evt. lige prøve at præcisere hvad du gerne vil vide noget om, så skal jeg nok svare efter bedste evne :smiley:

madpe01 - den lugter af endnu en artikel :wink:

Mmm. Ditto her.

Madpe1, jeg formoder, man kan tage til udlandet uden at komme bagud…?

Man kan godt tage afsted et semester uden at komme bagud.

Jeg går i krig med den artikel, så der går vel lige en dag eller to

Så er der oploaded et stk. artikel om klinik i australien :smiley: :smiley:

tak for hjælpen, og god artikel med kontaktpersoner osv. må hellere lige uddybe mine egne interesser i at komme til australien.

Jeg skal i gang med 3 sem på Au. Min kæreste læser til multimediedesigner og er vild efter at komme til austrlien og arbejde evt et halvt år så hurtigt så muligt!
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at tage et af mine klinikophold i australien, og dermed kan vi kombinere vore begges behov og ønsker.
Jeg vil egentlig gerne være i samme by hele opholdet igennem, da min kæreste jo skal have fast job…

  • Hvornår i løbet af studiet kan det lade sig gøre?
  • Kan det gøres så klinikopholdet overføres fuldt ud, så man ikke sættes tilbage i studiet?
  • Er der slet ingen organisationer som hjælper eller rådgiver mht sådan en udveksling?
  • Hvem kontakter man på uni for at konferere meritoverførslen af klinikophold og alle de buraukratiske foranstaltninger?
    Jeg synes det virker lidt uoverskueligt, men nu har jeg jo heller ikke enagng prøvet at være i klinik herhjemme i DK endnu. Men man skal jo være i god tid.
  • Med hensyn til økonomien er legater en glimrende ide, desuden får man vel sin su med?
    På forhånd tak for hjælpen, er meget på bar bund lige nu…