Facitliste/besvarelse til emneinddelte opg. i Makro. anatomi

Hej…
Jeg har efterhånden læst i godt en måned på AU og vil til at lave nogle eksamensopgaver.
Jeg har købt nogle emneinddelte eksamensopgaver i makroskopisk anatomi, som er uddrag af eksamensopgaver i perioden juni 1983-dec. 2002.
Men jeg savner lidt en facitliste eller vejlende besvarelser, så jeg kan kontrollere mine egne svar. Er der nogle, der ved hvor disse kan købes? Eller ligger nogle inde med egne besvarelser og er villige til at sælge?

Den bedste måde at kontrollere dine svar er at se hvad der står i bogen, det er trods alt den som er pensum. Der findes ikke et egentligt facit til en opgave(jf. Peter Holm), så derfor kan man ikke lave en egentlig “facitliste”. Så jeg ville kigge i bogen, og evt. spørge din holdlærer.

Man kan dog købe et eksempel på en eksamensbesvarelse, så man kan se, hvordan man kan svare på nogle opgaver - denne kan du købe hos MR i medicinerhuset.

De emneinddelte opgaver er supergode at lave løbende, så bare klø på. Desværre er der vist ikke så mange af holdlærerne, der har tid (eller lyst) til at gennemgå opgaverne på timerne pga. pensums størrelse, ergo må det være op til selvdisciplinen, om man får dem lavet.

Hvis du laver de emneinddelte løbende - måske et par gange - og så igen, når du skal til at repetere til foråret, er du rigtig godt med. Du kan jo også købe de gamle sæt eksamensopgaver på MR (gode at lave lige inden eksamen!).

Hvad angår rettelser til de emneinddelte, er det altså forholdsvis ligetil at slå op i bogen. I de emneinddelte slår du jo op under opgaver til fx OE kar og nerver - og resultaterne står på ikke voldsomt mange sider i Bevægeapparatet under - ja, OE kar og nerver. Måske virker det uoverskueligt lige nu, men du finder hurtigt en rytme.

Held og lykke!