FADL-vagt før studiestart?

Skal man egentlig arbejde hvorsomhelst, hvis man er ansat i Medikom? Jeg kan se de har kontor i Odense, så hvor arbejder man så henne, kun i omegnen?

Eller har de afdelinger rundt omkring så man kan arbejde der hvor man nu bor?

Ellers kan det vel næsten kun lade sig gøre for folk der enten bor i Odense eller har bil.

Du skriver dig vel op til vagter, og kan på den måde selv styre hvor og hvor meget du vil arbejde.

Jeg har arbejdet ved Medikom.dk i snart et år - Og har sjældendt haft et mere fantastisk job!!! Dette gælder både i forhold til fleksibilitet, TIMELØN (150 på hverdage, 175 lørdag og søndag samt 250 ved sæelige vagter) mv. De udbyder nøjagtigt de samme vagttyper som FADL.
Men til forskel fra FADL er der ikke den samme “disciplineringsstraf” i form af en 3 måneders “karantæne” såfremt man ikke kan tage en vagt man har skrevet sig op til, selvom man melder det i GOD tid…

Kort sagt… Medikom.dk er en FABELAGTIGT studiejob!!!

Der har du vist misforstået noget. 3 måneders karantænes tildeles ikke uden videre pga. noget sådant. Så skal man virkelig have jokket i spinaten mange gange.

Desuden skriver man sig op til vagt, som man kan afmelde igen med 24 timers varsel. Dette finder jeg personligt yderst fleksibelt. Så som du selv skriver “ikke kan tage en vagt, selvom man melder det i GOD tid”, så har du altså skudt helt ved siden af. På hvor mange arbejdspladser kan man meddele 24 timer før vagtstart, at man ikke gider/kan arbejde alligevel på trods af tidligere tilkendegivelser ?

Iflg. min terminologi er 24 timers faktisk MEGET kort varsel.

[quote=“stud.med.”:1u6h0xwo]De udbyder nøjagtigt de samme vagttyper som FADL.
[/quote]

Heller ikke her kan jeg give dig ret. En hurtig sammenligning af arbejdsområder og jobmuligheder på http://www.medikom.dk i forhold til http://www.fadl-vagt.dk vil forhåbentlig oplyse dig lidt. Eksempelvis kan nævnes arbejde som journaloptagelse, børneventilatørarbejde, MVS, operationsassistance, dialyseassistent mv.

Hvad bygger du dine udtalelser på ?

Jeg går ud fra, at disse mere krævende jobs tilbydes af FADL?

Nu har jeg jo fået plads hjemme i Tyskland, så jeg bliver nok ikke medlem af en forening for DANSKE lægestuderende… er der andre veje at få sådanne jobs i Danmark, f.eks. i ferien?

Jeg synes nemlig at udover den attraktive løn, så lyder de opgaver du nævner som en meget fin mulighed til at samle den praktiske erfaring, der oft mangler på det teoretiske tyske medicinstudie. Så hvis man kan komme til at lave sådan noget i ferien, ville det være kanon.

Er der kurser man kan tage, for at komme i betragning til disse jobs selvom man ikke er medlem am FADL?