Fadl vagter fra 1. semester

Hejsa
:smiley: :lol:
Jeg skal lige råbe et højt juhu for jeg er kommet ind på SDU, så jeg har hoppet rundt med armene over hovedet siden fredag middag.

Jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om de der spv og vt vagter. Hvor meget skal man lave? Altså jeg mener hvis man lige er startet på 1. semester er det vel begrænset hvor meget man kan. Er det vagter hvor man sidder og overvåger patienter eller er det mere sosu arbejde. Og så vil jeg høre om I vil anbefale at man begynder allerede på 1. semester.

PS. ved godt at man starter med spv vagter har været inde og tjekke fadls hjemmeside, men jeg synes ikke de var så dybdegående mht arbejdet.

Med venlig hilsen
Winobino

Det er bare med at komme igang… I starten får man sådan nogle overvågningsvagter… så jo før du kommer igang jo mere vant til jobbet bliver du selvfølgelig. Prøv at tjekke de andre tråde omkring dette emne. Det har været debatteret før… Trådene kan ses nederst på siden :smiley:

og tillykke med optagelsen - og snart velkommen til verdens dejligste studie…

Tillykke med optagelsen :slight_smile:
Ang Fadl er det bare med at komme i gang så hurtig som muligt. Har selv taget det undet mit 1. semester og det kommer hurtigt til at fylde meget, så hvis man har tid til at tage det før studiestart (ja, det må man godt) jo bedre. Det lærer rigtig meget på kurset, så du bliver godt rustet til at tage på dine vagter. Mange er dine vagter er fastvagt i første omgang, men dette kan også godt indebære sosu af pt.
Håber at det gav lidt svar…
Endnu en gang tillykke og velkommen til studiet.

Ja tillykke alle sammen med optagelsen. Er også selv fuldstændig statisk for at komme igang! Det er en dejlig fornemmelse i maven…

Jeg er også meget interesseret i FADL vagterne, og tænker på hvad lønnen er? :slight_smile:

Jeg er tilknyttet et Vikar bureau, da jeg lige nu har færdiggjort 4. semester på sygeplejeuddannelsen. Men starter heldigvis på mit drømmestudie nu :slight_smile:

Tænker lidt på om nogle herinde kan give mig nogle erfaringer fra FADL vagterne. Er lidt i tvivl om erfaringer og pengene er lige så gode som ved Vikar bureauet.

Lønsatserne kan i hvert fald ses på Lønsatser pr. 1.10-2006.

apopov

Hej,

Der kom nye satser i april måned (forskellen er jo ikke kæmpe, men stadigvæk).

http://forening-fadl.consendo.com/repos … il2007.pdf

Ift. andet vikararbejde… det kommer jo rimelig meget an på hvor og til hvilken løn :slight_smile:

Man tjener klart mest ved at være på et fast hold, men så er lønnen i de fleste tilfælde også væsentlig højere end mange andre vikarbureauer, men det må du jo selv sammenligne med det du kan få nu.

– Morten

Da jeg i sin tid tog FADL vagter valgte jeg bevidst nattevagt, udenbys, samt 12 timers vagter… Det gav super godt da man fik timeløn under transport, og når det er 12 timers arbejde, så fik man 4 timer overarbejde :wink:

Sådan nogle vagter i f.eks. Haderslev (fra odense) gav ca. 1500 pr. vagt udbetalt :smiley:

Hvor meget præcis?

Hejsa

Lønforhold og arbejdsvilkår i øvrigt kan findes på http://www.forening.fadl.dk :wink:

Andre fordele ved holdarbejde er at man i højere grad end hvis man tager løsvagter ved hvad man kan blive udsat for på sin vagt inden man møder, og man føler sig hjemme på afdelingen/det hjem man kommer i.
Hvis man ikke kan overskue listen over timelønssatser kan jeg oplyse at en normal SPV-hold timeløn i alt løber op på ca. 160kr i timen i snit, men så skal man være opmærksom på at denne timeløn gælder hele døgnet, og også på helligdage… Man får så vidt jeg ved ikke ekstra i løn for natarbejde, det hører ind under holdtillægget, det skal man lige være opmærksom på at regne på, da der findes hold hvor det er rene nattevagter/lutter dagvagter men timelønnen er så den samme, hvor man ved løsvagter får diverse tillæg og kan regne på hvornår det bedst kan betale sig at arbejde :slight_smile:

Mette

[quote=“tpham07”:3jesm941]Tillykke med optagelsen :slight_smile:
Ang Fadl er det bare med at komme i gang så hurtig som muligt. Har selv taget det undet mit 1. semester og det kommer hurtigt til at fylde meget, så hvis man har tid til at tage det før studiestart (ja, det må man godt) jo bedre. Det lærer rigtig meget på kurset, så du bliver godt rustet til at tage på dine vagter. Mange er dine vagter er fastvagt i første omgang, men dette kan også godt indebære sosu af pt.
Håber at det gav lidt svar…
Endnu en gang tillykke og velkommen til studiet.[/quote]

Hej
Nu ved jeg godt, at det er en gammel tråd, men jeg har egentlig lige et spørgsmål ang. de der kurser. Er det virkelig mulig at tage dem FØR studiestart? Jeg har tænkt mig at søge ind som vinterstarter, og så ville det jo være perfekt, hvis jeg kunne tage kurset i efteråret?
Er det muligt

Det må du ringe og snakke med vagtbureauet om. Det kan være de kan gøre en undtagelse, men jeg tror ikke man kan tage kurset inden studiestart, da det blandt andet baserer sig på at man har et førstehjælpskursus på 1. semester, og samtidig er studieaktiv (hvilket man jo heller ikke lige er inden start)…

Svaret findes vist i denne tråd.

http://studmed.dk/viewtopic.php?f=180&t=15606

Jeg siger mange tak for jeres svar
Konklusionen må være, at det ikke er muligt at påbegynde SVP kurset før studiestart. Dog findes der alternativer som Dynamed og Medikom - jeg har lige sendt dem en email, hvori jeg spørger hvorvidt det er muligt at starte på deres kurser til efteråret, og så må vi se hva de siger.