FADL vagter inden studiestart?

Antallet af kursuspladser er reguleret af overenskomsten med HS/ARF, som kræver at antallet af kursuspladser skal svare til antallet af kursister, som FADLs VB skal prøve at regulere. I efteråret afholdes der det antal kurser der overhovedet er praktisk muligt.
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at der er 250 nye stud.med.ere til 145 pladser. FADLs organisationsprocent er kun 80%, dvs. max 200 studerende og reelt lidt færre når man tager højde fra div. frafald. At kun 8 ud af 21 kommer på kursus er selvfølgelig beklageligt, men jeg kan tilføje at på de sidste kurser i semesteret er der næsten altid ledige pladser.
Der er 10 kursus i efteråret og i foråret var der 15. Der kommer ekstra kurser i foråret igen.

Jeg kan godt se det lyder urimeligt at man ikke kan få meriteret en brandmandsuddannelse, men akkrediteringen er kommet for at bliver, og så kan man mene om den hvad man vil. Overall så er det nok ikke til det dårlige for patienterne.

Ja så kan man jo bare læse til eksamen først på semesteret mens man går og venter… :roll: