FADL-vagter og indkomst

Hej alle! :slight_smile:

Jeg er ret ny hvad den medicinske uddannelsesverden angår, og har søgt med lys og lygte omkring svar på dette, dog uden held. Jeg står i en situation hvor jeg har to jobs lige nu, som begge giver relativt godt, men jeg vil (selvfølgelig) meget gerne have noget mere studierelevant. (læs: FADL-vagttager)
Jeg er derfor interesseret i at høre, hvordan og hvorledes det hænger sammen på Fyn (primært Odense) - hvor mange vagter kan man få, hvordan er timerne og vigtigst af alt, hvor omkring ligger den månedlige indkomst? Jeg er lidt tilbageholdende med at sige mine nuværende jobs op, da jeg jo gerne ser at have en vis indtægt.

God sommer!

Hvor mange vagter man kan få, afhænger lidt af to ting: Hvor ofte du skriver dig op løst, og om du søger plads på et hold.

Fordelen ved at være på et hold er, at du er garanteret et vist antal vagter pr. måned, tilgengæld så deles alle tillæg osv., som hele holdet måtte indtjene i løbet af måneden, så alle får den samme timeløn. Dette er så uafhængigt af, om du udelukkende har taget nattevagter i weekenden, eller om du har taget dagvagter i hverdagene. Dette kan man så både tale for og imod.

Mht. antal vagter som løs vagttager, så varierer det meget i perioder, men jeg synes generelt, at de ofte mangler folk til vagterne.

Håber du kunne bruge det, ellers så må du lige spørge igen!

Yderligere (Læste åbenbart ikke dit indlæg godt nok): Din månedlige indtjening er om noget individuel, da det jo udelukkende er timelønnet, og derfor afhænger af hvor mange, og ikke mindst hvilke vagter du tager.

Hvad mener du med, hvordan timerne er? :slight_smile:

P.S. Vent da for guds skyld med at opsige dine jobs, til du er inde i varmen hos FADL :slight_smile:

Er SPV’er i Kbh. Vagterne:

Dagvagt 07-15
Aftenvagt 15-23
Nattevagt 23-07

Giver 143-152 i timen afhængig af vagttype. Derudover er der alle mulige tillæg.
Der er rift om søndagsvagterne og lørdagnattevagt.
Antag at du arbejder 4 lørdagsnattevagter:

Din løn bliver:

32 timer x 152
28 timer x nattillæg
28 timer x søndagstillæg
mulighed for psyktillæg
mulighed for kitteltillæg
mulighed for transporttillæg
mulighed for transport godtgørelse
mulighed for at trække transport fra i skat
mulighed for sikringstillæg

I alt i runde tal kommer man nok op på 8500 før skat for 4 vagter. Ikke dårligt, når patienterne for det mest sover om natten, og man ser film på bærbar eller læser til eksamen :wink:

Tusind tak for de fyldestgørende svar! :slight_smile: Glæder mig til at kunne komme til at sidde FADL-vagt nu :wink:

[quote=“Affi” post=83809]Er SPV’er i Kbh. Vagterne:

Dagvagt 07-15
Aftenvagt 15-23
Nattevagt 23-07

Giver 143-152 i timen afhængig af vagttype. Derudover er der alle mulige tillæg.
Der er rift om søndagsvagterne og lørdagnattevagt.
Antag at du arbejder 4 lørdagsnattevagter:

Din løn bliver:

32 timer x 152
28 timer x nattillæg
28 timer x søndagstillæg
mulighed for psyktillæg
mulighed for kitteltillæg
mulighed for transporttillæg
mulighed for transport godtgørelse
mulighed for at trække transport fra i skat
mulighed for sikringstillæg

I alt i runde tal kommer man nok op på 8500 før skat for 4 vagter. Ikke dårligt, når patienterne for det mest sover om natten, og man ser film på bærbar eller læser til eksamen ;)[/quote]

Bare husk at der ikke er frit slag når du får SU ved siden af. Personligt fravælger jeg SU et par mdr om året, for at kunne tjene det jeg vil.

Min erfaring med Fadl-vagterne er, at det ofte er enten eller. Efter jeg er blevet ventilatør er det blevet meget bedre, og sygeplejerskerne tager en mere alvorligt, men der kommer også vagter hvor du skal rende i hælene af en afdelingsflygtig dement dame, som er stålsat på at undslippe! :slight_smile: