Familieliv og læge?

Hej
jeg er sådan lidt rådvild eftersom jeg vildt gerne vil uddannes som læge men også gerne vil have tid til et familieliv, når den tid måtte komme…og mange fortæller mig, at det er svært at forene de to ting…men hvad mener i egentlig om det? er det sværere end så mange andre videregående uddannelser…jeg mener selvfølgelig er det åbentlys, at turnus og flytning mv er belastende for et familieliv men hvordan påvirker arbejdstider, vilkår og andre faktorer familielivet? Hvilke overvejelser har i gjort jer omkring det?

Hej Andromedi!
Jeg har været læge i 6 år, og er gift, med to børn. Jeg har kendt min kæreste i snart 10 år, så hun har fulgt mig både gennem studiet og lægelivet. Og jeg tror nok hun synes at studietiden var den hårdeste!! Man går jo fand’me til eksaminer konstant. Hvad lægelivet angår, så tog vi hele familien til Nordjylland i turnus - og havde en fantastisk oplevelse ud af det. Tilbage står nu aften-nattevagterne som godt kan være lidt belastende for familien, så da må man håbe på at et godt netværk kan træde lidt til. Men vi er heldigvis mange læger (de fleste…) der har et godt familieliv og et godt job!!
KH Mads

Det er jeg glad for at høre for jeg vil gerne være læge, men not at all costs…det vigtigste må jo være livskvalitet og et velfungerende personligt liv…også selv om ens ambitioner har tendens til at blive for ambitiøse…men jeg er glad for at høre, at det Kan forenes…troede også det kunne men man hører jo så meget…så d er bare super, at få noget respons…tak

Har du nogle gode råd at give med på vejen…breining…nu du jo har været igennem hele møllen…ville du gøre det igen? var det hvad du forventede det ville være? nogle fif?? (udover gamle eksamensopgaver :smiley: )

Jeg er måske fantasiforladt, men jeg kan ikke forestille mig et andet job jeg hellere ville ha! Jeg er faktisk rigtig glad for mit job (som dog er lidt for hårdt). Et fif - næ, men “you gotta do what you gotta do”. Hvis du tænker på andre valg som “second best” - så du læse til læge. Hvis du skal overleve medicinstudiet: involvér dig! Jeg var med i alle tænkelige studenterorganisationer - og derfor kom jeg ud i den anden ende som kandidat.