Farmakologi - 7. semester - AU

Hej på boardet!

Selvom der ikke står noget officielt på AU’s hjemmeside (så vidt jeg kan finde), så har jeg opsnappet, at Farmakologi-kurset på kandidaten er reduceret til 3 uger fra tidligere 7 uger. Det er ikke lykkedes mig at finde ud af hvorfor man fra universitetets side, har valgt at kondensere forløbet SÅ meget - og hvad man vil bruge den overskydende tid til. Så vidt jeg er informeret, så kommer 3-ugers forløbet også til at gælde for det nye hold, som starter til sommer 2011 og vinter 2012.

Nogen der har været igennem det nye 3-ugers farmakologi-forløb på AU?

[i]- Har det været muligt at nå igennem pensum, ved samtidig deltagelse i holdtimer og forelæsninger?

  • Hvad er der blevet givet som begrundelse for det nye kondenserede forløb?[/i]

Mvh.

Martin

Hej Martin!

Det du har opsnappet er til dels rigtigt - farma er blevet reduceret fra 7 til 3 uger kun med farma, men dette er dog rykket ned på 6. semester.
Meningen er at resten skal være integreret i de forskellige blokke der kommer til at være på den nye kandidat der træder i kraft fra juni 2011.
Så vidt jeg har hørt har 6. semester, der lige har været oppe i farma haft rigtig travlt - set i forhold til at de ikke har skåret lige så meget ned i pensum som i tid.

Håber du kunne få noget ud af det.

  • Stine

Hej Stine,

Tak for inputtet!

Jeg kan se at så sent som idag, har AU ændret oversigten for kandidaten, så der ikke er enkeltfag men store temaområder/blokke i stedet.
http://studieinfo.au.dk/kandidat_opbygn … m?fag=2000

Det giver anledning til en del bekymring, hvis jeg skal være helt ærlig. Jeg står og skal overflytte mit studie fra SDU til AU med kandidaten pr. feb 2012. Dvs. jeg kommer til at gå glip af hele 10 ECTS med farmakologi, som nu ligger på bachelorens 6. semester. Det vi har haft af farmakologi indtil videre på SDU, er på ingen måde særligt dybdegående og det vil derfor være med et alvorligt handicap, at jeg kan starte på kandidaten i Aarhus. Øv siger jeg bare… øv.