Feedback på motiveret ansøgning

.

Jeg vil gerne læse den, men den skal uploades til siden, så andre også kan få glæde af det.

a

Forkert ansøgning

Ingen der kan komme med lidt kritik eller bare respons i det hele taget?

Tålmodighed ;o)
Nu er jeg hjemme igen og har læst din ansøgning. Den er for lang. Den fylder 5210 anslag, men må højest fylde 4800.
Om du kan køre den hjem på motivation er svært at sige. Alt afhænger af, hvad de andre ansøgere har at byde på.

Jeg har kommenteret med rødt. Jeg har været lidt strid og ageret djævlens advokat. Du har et fint udgangspunkt.

Jeg er ikke gået ind i stavning og grammatik.

Tusind tak for din hjælp. Jeg har lavet nogle ændringer på den på baggrund af det du har skrevet. Jeg er meget glad for din hjælp.
Håber andre kan læse den og give lidt respons

Var fristen for motiveret ansøgning ikke d. 15 marts, eller er din ansøgning til næste år?

Jo, men jeg har fået at vide, at man ikke behøver at aflevere den motiverede ansøgningen d. 15 marts :slight_smile:

Hmm, hvem har du fået det at vide? Er det ikke hele meningen med kvote 2 ansøgningen? Kan høre jeg skal forbi Fjolstræde imorgen…

Ug.dk. Man kan jo også stadig uploade bilag. Jeg håber fandme ikke jeg er blevet snydt. Gider simpelthen ikke vente et år, fordi jeg har hørt noget forkert!

Hmm, jeg tror du har læst forkert/misforstået.

.

Har du slettet ønsket og ikke kun bilagene? Hvis det er tilfældet, så se citatet fra vejledning til optagelse.dk

“Du kan søge op til 8 uddannelser i en prioriteret rækkefølge, og du har mulighed for
at ændre i prioriteringen og annullere uddannelsesønsker frem til d. 5. juli kl. 12.00.
Vær dog opmærksom på, at hvis du efter den 15. marts kl. 12.00 annullerer et
uddannelsesønske underskrevet før den 15. marts kl. 12.00 for derefter at tilføje
uddannelsesønsket igen, bliver uddannelsesønsket ikke længere vurderet i kvote 2.”

Det ser ud til, at du ikke bliver vurderet i kvote 2 i år :frowning: Forhør dig hellere ved universitet/anden vejleder!

Og sørg for at få et eventuelt positivt svar på skrift.

Der er i øvrigt en ret god artikel fra Politiken om hvordan man skriver en god kvote 2 ansøgning.
Kan ikke huske om man må linke til artikler herinde men ellers giv mig et praj så sletter jeg linket igen.

Nej, bare rolig. Jeg har da gudskelov ikke slettet uddannelsesvalget, men min motiveret ansøgning.

Kan KU se hvornår(altså dato) man har indsendt sit motiverede ansøgning? og vil det være dum og slette ansøgningen man har oploadet før 15. marts for at tilføje en ny?

Jeg ville ikke begynde at slette den motiverede ansøgning der er uploadet rettidigt for at skifte den ud med en anden verison på nuværende tidspunkt. Det kan godt være det bare er mig der har misforstået det, men jeg synes det er rimelig tydeligt alle steder jeg læser, at alt dokumentation, herunder ansøgning og cv, skal være afleveret 15. marts hvor der er frist til kvote 2 - andet giver da heller ikke mening, hvornår er fristen i så fald for sidste “ændring af bilag?”

Måske er jeg overforsigtig, men jeg piller ikke ved noget nu :slight_smile:

Det fremgår af deres IT system, hvornår hvad er uploadet.