Ferie?

Jeg er også en af de heldige der skal starte på KU til september… Er der nogen der ved, om vi har en slags efterårsferie og hvornår denne evt. ligger??? Familien bor i udlandet, og med su skal flybilletterne gerne købes laaaaaaaaang tid forinden besøget…

Der plejer ikke at være efterårsferie…

Om du så føler at du kan tillade dig at være væk en uges tid er så noget helt andet - fordelen ved at være studerende. Husk dog lige at undersøge, om der er obligatoriske studieelementer (øvelser o.lign.) i den uge du planlægger at tage væk!! Det får du nok først at vide en uge inden studiestart…

Nope, ingen efterårsferie eller vinterferie på medicinstudiet på Ku - kun de ferier man selv ‘vælger at tage’ hvis de obligatoriske dele da giver en ‘lov’. :slight_smile:

Ok… Jeg vil jo helst ikke gå glip af noget… :smiley: Så må svigermor vente med at få besøg…

Men vi har en lang ferie efter jul, ik??? Og hvornår ligger den sådan ca?

Det skal du ikke forvente. Ikke sjældent havde jeg da under studiet - eksamen den 21-22 jan - også semesterstart 1. feb. Som jeg husker det har jeg fra perioden dec99 indtil dec06 ikke kunne fejre jul uden have en eksamen forud. Med andre ord var det kun på 1. sem, hvor jeg ikke havde en eksamen - men de tider er sikkert forbi… Det gode ved at blive færdig er man kan fejre jul med god samvittighed - det dårlige er man selv skal betale for ferien.

Derfor denne afstemning i fra 2006: http://www.studmed.dk/stem-skal-sommerf … 14194.html

Så cattekillingen - velkommen til de voksnes rækker :smiley: :lol: :stuck_out_tongue:

jo tak… :smiley: