Flere fag/semestre på samme tid

Hej
Er der nogle herinde, der her erfaring med at tage flere kurser end det normerede på samme tid? Overvejer at tage et kursus eller to mere på det kommende 4. semester på KU - er der nogle af kurserne, I tænker vil være oplagte? Tænker umiddelbart immunologi og endokrinologi - men aner ikke om jeg er for naiv. Help me. På forhånd tak :))

Hvad tænker du helt præcist? At tage hele 4 sem og 5 sem på én gang? Altså kursus + eksamen i alle fire kurser?

Tilføjelse: vil du følge undervisning eller tage det som selvstudie?

Vil tage det sol selvstudie - som jeg gør i forvejen. Og ikke hel 5. semester - blot et kursus eller to.

Men ikke eksamen? Jeg er ikke helt med. Når du siger et kursus, mener du så kursus i feks endokrinologi, og ikke endo, repo, nyrer og blod som for mig er ét kursus

Nej, du har ret, min fejl. Mener både kursus og eksamen - så hele faget

Jeg har x 2 taget semestre på 40 ECTS i stedet for de standard 30 ECTS på AU. Har fungeret helt fint :hugs:

Det kan godt lade sig gøre, men jeg ville fordele eksamenerne ud og ikke nødvendigvis tage dem til ordinær. Nu er fristen for eksamenstilmelding til vinter ordinær overskrevet, men du kan feks tage hjerte/lunge eller mave/tarm til vinter reeksamen 2025, tage nyre/repo og immuno/pato til sommer ordinær 2025, og så feks mave/tarm til sommer reeksamen.
Så er de fordelt med minimum en måneds tid mellem hver, hvilket godt kan lade sig gøre. Jeg ved ikke, om jeg vil anbefale det, men det er en mulighed. Jeg gør selv noget lignende nu, og jeg har ikke lavet nogle planer indtil slut februar udover at fejre juleaften.

Jeg flyttede en del om på eksamenerne i Aarhus på de sidste semestre og skar et halvt år af kandidatdelen. Det kan sagens lade sig gøre, men du skal holde tungen lige i munden og det er fedt på sidste semester at nå i mål.