For lavt snit?

Hejsa folkens:)

Jeg ønsker at læse medicin, men problemet er at mit snit er for lavt(9,2). Er det stadig muligt at komme ind på medicin studiet og hvis ikke, hvad kan jeg ellers gøre? :?:

Hilsen Agathon :wink:

Du kan søge kvote 2 i både KBH, Århus og Odense og på den måde komme ind på studiet. Ved ikke om de også har kvote 2 i Aalborg.

Hej,
Aalborg har samme kvote 2 system som Århus.

Du har lige akkurat snittet til at læse odontologi, så det kan du eventuelt starte på, og se om tandlæge kunne være en mulig uddannelse for dig. Hvis du senere stadig hungrer efter at læse medicin, tror jeg det er ganske positivt at du har læst odontologi. Så vidt jeg ved, er der enkelte fag på begge studier, som har et næsten (hvis ikke ens) pensum, og det kan vel kvalificere dig. Dertil skal du så have en god begrundelse til, hvorfor du vil være læge og ikke tandlæge.

Du kan også gå en anden vej og læse medicin og teknologi (civilingeniør). Jeg er selv meget interesseret i den uddannelse, og har nogle venner der er startet i år. Deres bøger ser virkelig interessante ud. Så hvis du synes kombinationen mellem det sundhedsvidenskabelige, naturvidenskabelige og tekniske lyder spændende kan det være en mulighed. Endelig kan det også kvalificere dig til kvote 2.

-Christian

du kan tage kvote 2 i odense hvor man kommer ind gennem optagelsesprøver og hvor det slet ikke har noget med ens karakter gennemsnit at gøre.

Umiddelbart vil jeg tro det er nemmest for dig, at komme til at læse i odense via kvote 2.
Derudover kan du jo tage suppleringsfagene, for at styrke dit kvote 2 snit til au aau og kbh.
Hvornår er du student fra?

Søg ind på Ingeniør/Medicin. Du er meget fremme da du allerede har kunne udvikle et software til gavn for cancer
diagnoseringen! Tror dette ville blive taget i betragtning hvis du søgte via KVOTE 2
Held og Lykke

Aghr ikke helt. For overhovedet at kunne blive inviteret til MCQ testen på SDU er der dog specifikke krav. Man skal have et minimum snit, mener det er 8,0 på 13 skala og 6,0 på 7 skalaen. Plus man skal have haft nogle specifikke fag på forskellige niveauer, bla. matematik A. Læs mere inde på deres hjemmeside under medicin og optagelse.

Tror sagtens du har en chance Agathon, men jeg synes du skal søge alle tre steder så du ikke begrænser dine chancer. Det skader ikke at prøve og du kan sagtens prioritere. Så kommer du nok ind et eller andet sted. Men læs mere på de enkelte uni’ers hjemmesider om hvad de vægter højest i kvote 2 og se om du kan gå efter det.