Forberedelse inden optagelse?

Kære alle.

Jeg har søgt ind på KU, og håber på at komme ind! ( wish me luck). Men er i tvivl om, hvorvidt man skal forberede sig til noget inden studiestart. Hvad skal man være klar på, og hvad skal man mentalt forberede sig på ( ahha i know, sjovt spørgsmål). Har altid været engageret i skolen samt følt mig forberedt, men for første gang føler jeg mig totalt lossst ( hvis jeg nu er så heldig at få en plads). Har i nogle gode tips og tricks? :laughing:

Mvh. Forhåbenligt kommende studmed

Et meget simpelt svar på det er: nyd at slappe af mens du kan. Lad være med at begynde at læse pensum tidligt osv, du skal nok nå det!

Jeg tror den vigtigste forberedelse mentalt er at du ikke skal forvente at få de samme høje karakterer som du gjorde i gymnasiet. Det er klassisk for kvote 1 (som jeg kan forstå du er) at de kommer ind og forventer at få 10 og 12 i det hele. Det gør man ikke. Derudover dumper de fleste på et eller andet tidspunkt på studiet fordi det er sku pisse hårdt nogen gange og det er altså helt okay. Ud af mit hold på 24 mennesker var der kun 4 af os som ikke dumpede på et eller andet tidspunkt på bacheloren.

Så nyd resten af din ferien og glæd dig til studiet! Det er hårdt men verdens bedste (hvis du spørger mig).

Mange hilsner

En 12. Semester fra KU :blush:

Mit bedste råd er: hold fri når du har fri og lad være med at få dårlig samvittighed hvis der er noget du ikke når.
Derudover vil jeg sige det jeg ikke helt var forberedt på var hvor tit man må sige nej til ting… nej til fødselsdage, julefrokoster selv nytår hvis eksamen er d. 2. eller 3., det er selvfølgelig alt sammen prioriteringer, men studiet ER hårdt og det kræver meget… men husk også at give dig selv lov til at holde fri og have det sjovt, man kan sagtens have et liv ved siden af :innocent:
Det er hårdt men et fantastisk studie, så nyd studietiden :blush:

Mange mange tak for de gode svar!!! :smile::smile::heart: