Forberedelse UNItest 2020

Hej!

Jeg vil gerne i gang med at forberede mig på unitesten 2020. Jeg søgte ind på psykologi sidste år på SDU og fik 54 point ud af de 57, som grænsescoren lå på. Sidste år var mit første forsøg og jeg havde ikke forberedt mig på andre måder end at prøve testversionen online. Ved mindst 50 ud af de 150 spgm. tog jeg chancen og klikkede på et tilfældigt svar fordi jeg simpelthen ikke kunne nå at læse hele spørgsmålet. Jeg tænker, at jeg har en chance hvis jeg øger min læsehastighed - er der nogen der med held har øvet sig i hurtigere læsning? Og hvordan?

Mvh. Bholst

Hej,

Det er en fornuftig idé at øve sig inden MCQ testen. Det faktum at du har været til testen før giver dig et forspring fordi du ikke på samme måde bliver overrasket over sværhedsgraden eller tidspresset.
Når det er sagt kan du godt finde lignende test på nettet (dog på engelsk) og de kan være fine at øve inden.
Hvis det blot handler om at øve din læsehastighed kan du jo finde nogle gode store romaner og tykke dig igenne, men ofte handlet det ikke blot om læsehastighed, men også om forståelse at mere komplekse tekster.
Det smarteste er nok at finde lignende tests på nettet og så øve dem igennem.

Dbh.
KmK

Hej KmK,

Tak for dit svar. Har du erfaring med at øve sig på lignende tests online, og ved du i så fald, hvor jeg kan finde dem?

Bedste hilsner
Bholst

Prøv at se efter General Achievement Test fra Victorian Certificate of Education. Dem kiggede jeg på i sin tid. Og så var der noget andet der hed MedEntry, UMAT Practice Exam.
De er ikke helt som MCQen og de er på engelsk, men det er bedre end ikke at have noget.

God arbejdslyst med det :+1:

/KmK

Mange tak for hjælpen!