Forespørgsel til 3.sem.stud. ved KU -angående obligatorisk u

Hej Du der ved noget om 3. semester på KU

Hvis man planlægger at være væk fra studiet (men dog med bøger :book: ) i en uge, hvornår skal det så placeres, for at gøre mindst skade ifht de obligatoriske timer?

Jeg har ret svært ved at overskue skemaet på nettet, da jeg ikke aner hvad der er obligatorisk, eller om de blanke dage skal bruges ude i byen i forbindelse med studiet.

Nogle gode råd? Hele efterårssemestret er under overvejelse, men jeg kan tidligst tage afsted i september…

Hej,
På 3. semester er øvelser, forberedelsestimer og efterbehandlingstimer samt dissektion obligatorisk.
Der er 3 øvelser ialt.
Jeg ville nok tage fri i starten af semesteret índen dissektionen går igang 8) eller tage fri i de to sidste uger af semesteret som er afsat til tidligt klinisk ophold og så selv arrangere opholdet i sommerferien :doc: .
Du skal bare have taget opholdet inden du starter på kandidaten. Du skal dog være opmærksom på at hvis du selv arrangerer det, så må det ikke ligge i semesterugerne men skal ligges udenfor f.eks. i sommerferien. :v:

Tusind tak, det giver jo nogle muligheder.

Jeg mener, at der nogle gange er indlagt tidligt klinisk ophold i begyndelsen af semestret, og andre gange i slutningen.

Er det altid fastlagt ifht forår/efterår, eller kan man ikke regne med at sidste års efterårsskema bliver gentaget i 2010?

Det tidlige kliniske ophold skal kun ligge uden for semesteret så fremt det bliver på et universitetshospital.

Jeg var selv ude at rejse en uge i november dengang jeg gik på 3. semester (uden bøger). Det var vist efter dissektionstimerne… Så det kan sagtens lade sig gøre :slight_smile:

Tak skal I have, jeg har fundet ud af det nu. :slight_smile: