Første dag på hospitalet

hej alle sammen… :slight_smile:
jeg er startet på det første semester på lægestudiet ved KU og jeg er rigtig glad for det.
i morgen skal vi på hospitalet for at se hvordan bliver vores fremtidige liv og for at få indblik i hvordan kommunikationen foregår mellem læger og patienter og så på freday skal vi skrive en lille fremlæggelse af vores besøg.
det jeg vil meget gerne spørge om er hvad i anbefaler om de ting man skal være opmærksomme på og giver mig lidt tips om det.
det vil være rigtigt dejligt hvis i hjælper mig

på forhånd tak til alle :slight_smile:

Introdagen er “bare” hygge.
Ideen er, at man skal få en forsmag for, hvordan arbejdet er som læge.
Mit råd til dig er at nyde det, og prøv at vær med til så meget som muligt.
Der er ikke noget specielt du skal være opmærksom på - opgaven (den husker jeg ikke) skriver du relativt let bagefter…

Iøvrigt vil jeg anbefale dig at læse denne uges nr. af MOK:
http://www.mok.info
:slight_smile:

PS: Velkommen på studiet!

Jeg er også grøn på KU- skal på Lungemedicinsk afdeling Y på Gentofte imorgen. Hvor skal du hen?

Mht den skriftlige opgave: Den skal du IKKE lave! Du skal kun forberede et 2min oplæg om kommunikation. Det med den skriftlige opgave er forældet information på absalon.

Og et 2min oplæg om kommunikation burde lige være til at overkomme- jeg vil da klart bare nyde det. Det bliver et behageligt afbræk i en ellers langsommelig opstartsuge :lol: Ikke at jeg ikke tror vi kommer til at svede senere, men lige nu er det unægteligt MEGET stille og roligt.