Forvirring over bøger på modul 3

Hej allesammen.
Jeg er en lille smule forvirret over bøger på modul 3 på SDU.
I studyguiden står der følgende listet:

En af følgende 3 genetikbøger:
Thompson & Thompson, Genetics in Medicine" 7 udg. Nussbaum, McInnes & Willard, W.B. Sanders Co, 2007
ELLER
“Emery’s Elements of Medical Genetics” 13. udg. Turnpenny & Ellard, Elsevier, Churchill Livingstone, 2007
ELLER
“Medicinsk Genetik” Nørby og Nielsen (red) FaDL’s forlag 2006.

Akademikersporet:
Anbefalede bøger:
Salling Larsen, A.-L. & Vejleskov, Hans (2006). Videnskab og forskning. (2. Udgave). Gads Forlag.
Kirkwood og Sterne: Medical Statistics. (2nd ed.) Blackwell Science, 2003. Anbefales også til modul 10 og senere.
“Epidemiologi og evidens” Svend Juul, Munksgaard, 2005, kapitel 1-8
ELLER
“Epidemiology - An Introduction”, Kenneth Rothman, Oxford University Press, 2002, kap.1-5.
“Kvalitative metoder i medisinsk forskning - en innføring”. K. Malterud, Oslo; Universitetsforlaget, 2. udgave, 2003.

Alternative bøger:
•Wulff et al. Medicinsk filosofi (Munksgaards 1990)
ELLER
Johansson et al. Medicin og filosofi (FADL’s forlag 1999)
•“Forskningsmetoder i folkesundhedsvidenskab” S. Vallgårda & L. Koch (red). København: Munksgård, 3. udgave, 2007. (Uddybende om bla. kvalitative metoder i sundhedsforskning).

Professionssporet:
•Cullberg J (2007). Krise og udvikling. 5. udgave. København: Hans Reitzels Forlag.

Jeg har fået at vide at Emmery’s er den bedste genetikbog, men jeg ved ikke med de andre? Har hørt at man kun skal bruge 3 bøger eller sådan noget, men hvilke?

Håber nogen kan fortælle mig hvilke bøger man skal bruge og hvilke der er spild af penge.
På forhånd tak:)

Jeg har været enormt glad for Emerys - en super bog! Til Akademikersporet har jeg brugt Svend Juuls “Epidemiologi og Evidens” meget - ikke så meget på 3’eren, men mere på 10’eren og ikke mindst modul 11 til bacheloropgaven var den rar at have.

Kirkwood og Sternes “Medical statistics” har også været rar at have. Den er meget meget tung, og jeg har ikke brugt den som læseværk, men langt mere som opslagsværk - specielt på modul 10. Jeg vil ikke kalde den et must-have (du kan bruge slides fra forelæsere lige så godt), men den er god at have.

Mht. Professionssporet har jeg selv aldrig brugt Johan Cullbergs bog, selvom jeg købte den dengang. Hvis du vil må du meget gerne købe mit eksemplar billigt.

Tusind tak for hjælpen. Jeg tror at jeg nøjes med medical statistics, emerys og epidemiologi og evidens:)