Fra matematik-studiet til medicin-studiet?

, , ,

Kære alle :)))

Lige pt er jeg matematik-studerende og overvejer kraftigt et skift til medicin-studiet, jeg vil høre om der er nogen herinde som har været i samme situation før? Hvad har været jeres motivation til at søge væk fra matematik og til medicinstudiet? Er I nogensinde efterfølgende kommet I tvivl om, at et skifte til medicin-studiet, har været det rigtige valg og så fald hvorfor?

Jeg synes studievalget er/har været det sværeste valg, så søger bare oprigtige svar til ovenstående spørgsmål :))

1 Synes om

Jeg har læst matematik&fysik på AU før medicin - dengang var der et uddannelsesloft så jeg vidste, at hvis jeg ville ind på medicin skulle jeg ikke færdiggøre min bachelor i matematik. Min oplevelse med matematik studiet er at det er utroligt teoretisk (meget mere end medicin på bachelor) og det var drivkraften til at skifte til medicin. Jeg kan huske 2-timers forelæsninger hvor der udelukkende blev snakket om fx primtal så det er min opfattelse at matematik studiet mere taler til tal-nørder hvor medicin taler til folk der interesserer sig for mennesker, kroppen etc.