Frivilligt arbejde - er det nok?

Lige en ting mere:

Er der nogen, der ved, om man kan bruge kampsport til at være relevant inden for kvote 2. Forstået på den måde, at man - på en eller anden måde - kan dreje det ind således at det ku’ være af relevans.

Fx. jeg går selv til Wing Chun Kung Fu.

hvis du virkeligt gerne vil læse medicin, så håbåer jeg at du er indstillet på at kæmpe for at få en plads på alle tre uni’er. mange ville give deres højre arm for et plads på au. det sociale skal nok komme i form af studiekammerater og mange andre tilflytter osv osv… tror ikke folk har det helt store problemer med dette, men måske er der nogen herinde der kan svare bedre på dette, da de har prøvet det på egen krop…

det kan du sagtens så længe du har en funktion i klubben som træner eller anden form for lederrolle, men hør nærmere ved studievejlederne…

abdi

“mange ville give deres højre arm for et plads på au”

Uha…

Så må det blive et kollegieværelse!

det sådan det ska lyde… men kontakt vejlederne på de tre uni’er snarest muligt for at få det helt optimale info med k2 og andet…

Jamen…jeg ringede til KU og deres vejleder var total mærkelig! Han virkede total træt og somom han slet ikke var glad for sit arbejde…

[quote=“M-ali”:3vp5h6g1]Er der nogen, der ved, om man kan bruge kampsport til at være relevant inden for kvote 2. Forstået på den måde, at man - på en eller anden måde - kan dreje det ind således at det ku’ være af relevans.

Fx. jeg går selv til Wing Chun Kung Fu.[/quote]

Du kan medtage alt det du lyster i din kvote 2 ansøgning, men hvis jeg skulle udvælge en kommende student, tror jeg godt jeg ved hvem jeg ville vælge. En der fx har arbejdet på hospital i udlandet eller en kong fu fighter? Hvem tror du bliver valgt?

Jeg søgte ind på KU i år via kvote 2 (og har kun været ude at gymnasiet i ét år) - havde et snit på 9,5. Man må ikke nævne sin karakter i sin motiverende ansøgning (hvis du har point nok, så bliver der KUN bedømt ud fra den), men jeg valgte bare at skrive at jeg var meget meget tæt på at komme ind via kvote 1.
Desuden har jeg arbejdet i 11 mdr. - relevant, som lægesekretær (uudannet)
Lavet frivilligt arbejde, på KU SKAL du have arbejdet 10 timer ugentligt før det tæller.
og hjalp desuden med til noget forskning.
Derudover tog jeg to enkelt fag - giver på KU 6 point hver.

Men tag ind i studievejledningen for Københavns universitet (fiolstræde 22) - der har de brochurer om det og kan give nogenlunde vejledning (fik dog en del modstridende svar engang i mellem). Men de kan give dig et godt overblik over hvad der skal til.

Held og lykke - og lad være med at give op, selvom det godt kan lyde meget svært og uoverskueligt.

[quote=“cermie”:2f6yv39j]Jeg søgte ind på KU i år via kvote 2 (og har kun været ude at gymnasiet i ét år) - havde et snit på 9,5. Man må ikke nævne sin karakter i sin motiverende ansøgning (hvis du har point nok, så bliver der KUN bedømt ud fra den), men jeg valgte bare at skrive at jeg var meget meget tæt på at komme ind via kvote 1.
Desuden har jeg arbejdet i 11 mdr. - relevant, som lægesekretær (uudannet)
Lavet frivilligt arbejde, på KU SKAL du have arbejdet 10 timer ugentligt før det tæller.
og hjalp desuden med til noget forskning.
Derudover tog jeg to enkelt fag - giver på KU 6 point hver.

Men tag ind i studievejledningen for Københavns universitet (fiolstræde 22) - der har de brochurer om det og kan give nogenlunde vejledning (fik dog en del modstridende svar engang i mellem). Men de kan give dig et godt overblik over hvad der skal til.

Held og lykke - og lad være med at give op, selvom det godt kan lyde meget svært og uoverskueligt.[/quote]
"Derudover tog jeg to enkelt fag - giver på KU 6 point hver. "

Giver det alligevel point hvis man supplerer et fag til det, de kræver fx

fysik C -----> Fysik B ?

  • Cermie : hvilke fag havde du som enkelt fag? Får man point selvom man vælger fag, der ikke har relevans til studiet fx. samfundsfag?

Lige et spørgesmål mere : Er det et relevant arbejde, når man får et job som rengøringsassistent i et sygehus?

Mange tak.

M-ali, ja det er relevant som rengøring på et hospital, har selv ringet ind til KU og spurgt en overtræt (som du tidligere har nævnt) studievejleder…

Søger selv rengøringsjob på et hospital…

[quote]Er det et relevant arbejde, når man får et job som rengøringsassistent i et sygehus?

Mange tak.[/quote]

det gir points alle steder men hvor relevant det skal hørehos vejlederne…

abdi

det kan betale sig at tag derind eller bestille tid…

abdi

Lækerol: Har ringet til Gentofte og Herlev sygehus og talt med rengøringslederne…begge steder kan godt bruge en hjælpende hånd. Så lad os lige gøre det sammen… 8)

Doq A : Okay…tror også jeg ringer og får en tid.
Men synes i, det er et utopi at komme ind gennem kvote 2 med en alder på 20 og et år i pointsamlingen ?? For jeg er bange for at blive sorteret til fordel for de ansøgere, der er meget ældre !

Jeg har taget psykologi C niveau og kemi B. Det er ligemeget om det kan bruges på medicin eller ej mht pointtildeling, men lyder jo selvfølgelig bedre, hvis du kan argumentere i din motiverede ansøgning for hvorfor netop, det du har valgt er relevant.

Jeg tror umiddelbart ikke, at rengøring er relevant, selvom der i brochuren om kvote 2 står at alt relevant er arbejde inden for social og sundhedssektoren. Jeg var endda meget i tvivl om hvorvidt mit arbejde (lægesekretær) var relevant, hver gang jeg spurgte vejlederne sagde de noget forskelligt. Men man kan altid vedlægge en tekst, hvor du selv har skrevet, hvorfor det er relevant, hvorefter de så afgør det.

Men skaf en oversigt over hvordan du kan få point og sæt dig ned og lav en plan over, hvordan det kan lykkes.
Mener at man i år skulle have ca 67 point, for at din ansøgning bliver læst.

Held og lykke. :stuck_out_tongue: